Afgelopen weekend was er op meerdere plekken in Friesland een stroomstoring. Bij sommige mensen duurde dat maar een paar minuten, bij anderen wat langer. Tijdens de storing werkte het internet niet.
We merken dat sommige modems en andere netwerkapparaten niet bij iedereen goed opnieuw zijn opgestart. Daardoor heb je misschien nu nog steeds geen internet. Gelukkig kun je dit vaak zelf oplossen.
Volg deze stappen:
- Stap 1: Trek de stekker van het glasvezelmodem uit het stopcontact. Het glasvezelmodem vind je meestal in de meterkast of in je woonkamer.
- Stap 2: Heeft jouw glasvezelmodem gele netwerkpoorten? Haal de netwerkstekkers dan uit deze gele poorten van het glasvezelmodem.
- Stap 3: Trek ook de stekkers van andere (netwerk)apparaten uit het stopcontact. Denk bijvoorbeeld aan je router of wifi-versterker.
- Stap 4: Wacht 1 minuut.
- Stap 5: Steek daarna eerst de stekker van het glasvezelmodem weer in het stopcontact.
- Stap 6: Wacht tot het modem helemaal is opgestart. Dit duurt ongeveer 10 minuten. Je ziet dan lampjes die blijven branden of rustig knipperen.
- Stap 7: Als jouw glasvezelmodem gele netwerkpoorten heeft, steek dan de netwerkkabels terug in de gele poorten van het glasvezelmodem.
- Stap 8: Steek daarna de stekkers van andere apparaten (zoals je router en wifi-versterker) weer in het stopcontact.
In veel gevallen werkt je internet weer zoals voorheen.
Nog steeds geen verbinding?
Heb je bovenstaande stappen doorlopen, maar heb je nog steeds geen internetverbinding? Bel ons Servicecentrum tussen 8.00 en 17.00 uur op 0519-701701. We helpen je graag.