• Onze diensten worden via het internet protocol (IP) aangeboden op de ontvangers en hebben daarom internet nodig om te kunnen werken. Omdat gebruik wordt gemaakt van dit Internet Protocol zijn er voor interactieve TV geen beperkingen in het aantal zenders of diensten en zijn Interactieve toepassingen gemakkelijk te realiseren en aan te bieden. 

  • Een wijziging van jouw internetabonnement gaat in per de eerste van de maand.

    Je dient de abonnementswijziging schriftelijk aan ons door te geven. Je kunt ook dit online wijzigingsformulier insturen. Houd er rekening mee dat - net als bij een opzegging - er een wijzigingstermijn van een maand wordt gehanteerd.

  • Kabelnoord biedt haar klanten diverse installatie opties die bij de bestelling kunnen worden gekozen: 

    Diensten met Internet als basis: 

    1. Basis Installatie (€ 50,00) = de installateur installeert één computer, één televisie en één telefoon met maximaal 20 meter bekabeling per dienst. Het e-mailadres wordt ingesteld en bij een installatie waarbij ook telefonie wordt geïnstalleerd, zorgen we direct dat ook de telefoon goed werkt. Indien meer apparaten moeten worden aangesloten of meer meters bekabeling aangelegd dan worden meerkosten in rekening gebracht.

    2. Geen installatie = de TV-ontvanger wordt gratis bezorgd en je installeert alles zelf of laat alles installeren door een partner of ander bedrijf. Uiteraard zijn er handleidingen die je kunt raadplegen voor het aansluiten.

    Handleiding Interactieve Televisie

    Mocht het juiste modem niet aanwezig zijn, dan zal hiervoor een afspraak worden gemaakt. Hier zijn voor de klant geen extra kosten aan verbonden.


    Diensten met Televisie als basis:

    1. Basis Installatie (gratis) = de monteur komt langs om het modem aan te sluiten. De aansluiting en configuratie van de computer wordt door jezelf gedaan. Uiteraard zijn er de handleiding basisinstallatie coax en handleiding basisinstallatie glasvezel die je kunt raadplegen voor het aansluiten. 

    2. Volledige installatie (€ 50,00) = de installateur installeert één computer, één televisie en één telefoon. Het e-mailadres wordt ingesteld en bij een installatie waarbij ook telefonie wordt geïnstalleerd, zorgen we direct dat ook de telefoon goed werkt. 

     

  • Kabelnoord biedt haar klanten diverse installatie opties die bij de bestelling kunnen worden gekozen: 

    Diensten met Internet als basis: 

    1. Basis Installatie (€ 50,00) = de installateur installeert één computer, één televisie en één telefoon met maximaal 20 meter bekabeling per dienst. Het e-mailadres wordt ingesteld en bij een installatie waarbij ook telefonie wordt geïnstalleerd, zorgen we direct dat ook de telefoon goed werkt. Indien meer apparaten moeten worden aangesloten of meer meters bekabeling aangelegd dan worden meerkosten in rekening gebracht.
    2. Geen installatie = de Televisie Ontvanger wordt bezorgd en je installeert alles zelf. 

     Mocht het juiste modem niet aanwezig zijn, dan zal hiervoor een afspraak worden gemaakt, hier zijn voor de klant geen extra kosten aan verbonden.


    Diensten met Televisie als basis:

    1. Basis Installatie (gratis) = de monteur komt langs om het modem aan te sluiten. De aansluiting en configuratie van de computer wordt door jezelf gedaan.
    2. Volledige installatie (€ 50,00) = de installateur installeert één computer, één televisie en één telefoon. Het e-mailadres wordt ingesteld en bij een installatie waarbij ook telefonie wordt geïnstalleerd, zorgen we direct dat ook de telefoon goed werkt. 
  • Kabelnoord meldt actuele storingen en/of werkzaamheden rechts bovenaan op de website bij netwerkstatus. 

    Is er geen storing bekend bij Kabelnoord? Probeer dan eerst je modem en eventueel je router te resetten. Dit doe je door de netstroomkabel(s) er een minuutje uit te halen, vervolgens eerst het modem weer van stroom te voorzien en daarna ook je router weer aan te sluiten. Helpt dit niet? Controleer dan de bekabeling en start je apparaat helemaal opnieuw op. 

    Het kan gebeuren dat er een tijdelijke storing plaatsvindt of dat er iets aan de hand is met jouw apparaat. Bel gerust met het Servicecentrum van Kabelnoord:

    Kabelnoord Servicecentrum (werkdagen 8.00 - 20.00 uur, zaterdag 9.00 - 17.00 uur, daarbuiten doorschakeling storingslijn): (0519) 701 701 - kies optie 1.

  • Kabelnoord werkt met een planmodule. Hierin staat de beschikbare ruimte weergegeven. Indien de diensten op afstand kunnen worden geactiveerd, is een monteur niet nodig. Een medewerker van Kabelnoord zal contact met u opnemen voor de activatie van de diensten op afstand. Hierdoor zou de installatie wellicht eerder kunnen, omdat er geen monteur voor nodig is.

  • Controleer als eerste actuele storingsmeldingen bovenaan deze website!

    Bovenin kun je controleren of er werkzaamheden plaatsvinden of dat er in jouw regio een storing bekend is. Als dit niet het geval is kun je proberen de verbinding weer tot stand brengen door deze te resetten. Volg hiervoor onderstaande stappen.

    Verbinding resetten

    De verbinding resetten in zeven stappen:

    1. Zet de computer uit.
    2. Als je een router hebt, haal die dan ook van de stroom. Een router is een apparaat waarmee de internetverbinding wordt verdeeld over meerdere computers. Ook kan een router worden gebruikt om een draadloze verbinding te maken.
    3. Haal het modem van de stroom. Deze is te vinden in de meterkast of in de woonkamer.
    4. Sluit na één minuut de modem weer aan.
    5. Wacht tot dat het modem online is, dit kan ongeveer 10 minuten duren. Het modem is online zodra het lampje online of link brandt.
    6. Zet de router aan en wacht tot deze online is. Geen router? Dan kan deze stap worden overgeslagen.
    7. Zet de computer aan. Het kan tot twee minuten duren voordat de internetverbinding actief is.

    Controleer de verbinding tussen het modem en het Kabelnoord netwerk
    Als op het modem het lampje online of link niet brandt dan is het modem offline. Offline betekent dat er geen verbinding is tussen het modem en het netwerk van Kabelnoord. Controleer in dat geval of het modem goed is aangesloten.

    Sluit de computer rechtstreeks aan op het modem
    Steeds meer gebruikers hebben een router om een verbinding draadloos te maken, of om meerdere computers aan te sluiten. Om uit te sluiten dat je router storing veroorzaakt kun je de computer rechtstreeks aansluiten op het modem.

  • Het link lampje geeft aan of het modem verbinding heeft met de achterliggende apparatuur (computer, router). Het modem heeft nu geen verbinding met deze apparatuur. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Een aantal van deze mogelijke oorzaken zijn:

    • De netwerk (UTP) kabel zit niet in het modem en/of router/pc
    • De netwerkkabel is defect
    • De computer/router staat niet aan
    • De netwerkkaart van de computer is defect
    • De router is defect

    Zijn bovenstaande punten in orde, maar brandt het lampje nog steeds niet? Neem dan contact op met het Servicecentrum van Kabelnoord, via 0519 - 701 701 (optie 1). 

  • Het link lampje geeft aan dat het modem verbinding heeft met de achterliggende apparatuur (computer, router). Deze mag knipperen of continu branden. Mocht je desondanks geen verbinding kunnen maken met het internet, neem dan contact op met het Servicecentrum van Kabelnoord op 0519-701 701 (optie 1).

  • Kabelnoord levert modems die standaard voorzien zijn van een draadloze router waarop meerdere netwerkaansluitingen zitten. Je kunt dus meerdere apparaten op het modem aansluiten. Je kunt kiezen of je de apparaten draadloos of bedraad aan wilt sluiten.

  • Dit kan een aantal redenen hebben. Het is mogelijk dat de computer te ver van de router af staat of dat er een aantal muren/vloeren tussen zit, waardoor het signaal niet sterk genoeg is. Wanneer de afstand een probleem is, dan kun je één van beide apparaten verplaatsen, waardoor ze dichter bij elkaar staan. Wanneer het probleem wordt veroorzaakt door muren/vloeren, dan is de beste oplossing om een kabel te trekken naar de desbetreffende computer. Er zijn “versterkers” te koop voor een draadloze router, maar dit is niet altijd een werkende oplossing.

    Een andere reden zou kunnen zijn dat jouw computer probeert een verbinding te maken met een andere router dan je eigen. Dit kan gebeuren wanneer het signaal van deze router sterker is dan de router die bij je thuis staat of wanneer deze onbeveiligd is. De computer zal dan verbinding proberen te maken met het sterkste signaal. Je kunt dit oplossen door je de verbinding met het andere netwerk te verbreken en verbinding te maken met je eigen router. 

    Heb je nog steeds geen verbinding? Neem voor ondersteuning contact op met het Servicecentrum op 0519 701 701 of gebruik het contactformulier voor technische vragen.

  • Wil je de hoogste internetsnelheid uit je abonnement halen? Dat hangt van veel factoren af. Onder andere van de gebruikte computer. Daarnaast is het belangrijk dat je je modem met router zorgvuldig aansluit. In onze adviezen hebben we het soms over een router. Dat kan dan zowel een externe router zijn als het draadloze Kabelnoord-modem waar ook een router in zit. 

    Word je klant bij Kabelnoord, dan krijg je een modem met een ingebouwde router in bruikleen. Je kunt je computer(s) daarmee op twee manieren met het internet verbinden.

    • Bedraad: met een netwerkkabel
    • Draadloos: via WiFi

    Ben je al langer klant bij Kabelnoord, dan kan het zijn dat je een modem hebt dat alleen geschikt is voor bedraad internet. In dat geval kun je zelf een draadloze router aansluiten op het modem. Daarmee kun je vervolgens ook draadloos internetten.

    Bedraad of draadloos? De voor- en nadelen op een rij

    De voordelen van een draadloze verbinding:

    • Met een draadloze verbinding heb je geen netwerkkabel(s) nodig.
    • Met een draadloze verbinding kun je op meerdere plaatsen in huis internetten. Je bent daardoor niet gebonden aan een vaste plek.

    De nadelen van een draadloze verbinding:

    • Met een draadloze verbinding heb je meer kans op een verstoorde, instabiele of langzame internetverbinding.
    • Kabelnoord kan de snelheid en kwaliteit van de draadloze verbinding niet garanderen, als gevolg van de eigenschappen van draadloze technieken.
    • De maximale snelheid van een draadloze verbinding is doorgaans lager dan dezelfde internetverbinding met een netwerkkabel.

    De voordelen van een bedrade verbinding:

    • Het grote voordeel van internetten met een netwerkkabel is de verbinding. Deze is betrouwbaar en snel omdat de snelheid niet afhankelijk is van omgevingsfactoren.

    De nadelen van een bedrade verbinding:

    • Je bent minder flexibel omdat je computer bedraad verbonden is met het modem / de router.
    • Je moet een netwerkkabel aanleggen tussen het modem en jouw apparaat.

    Beschikt jouw apparaat over een netwerkaansluiting? Voor een stabiele en snelle internetverbinding adviseert Kabelnoord om gebruik te maken van een bedrade verbinding.

    Je internetsnelheid is ook afhankelijk van je computer. Volg daarom altijd de volgende adviezen:

    • Gebruik een besturingssysteem wat maximaal 2 jaar geleden ge(her)ïnstalleerd is.
    • Gebruik een computer van maximaal 5 jaar oud.

    Besturingssystemen
    Bij vrijwel alle besturingssystemen, zoals Windows of Mac OS, kun je updates downloaden en installeren. Deze updates zorgen ervoor dat je computer optimaal kan werken. Kabelnoord adviseert dan ook om het besturingssysteem van je computer altijd te voorzien van de laatste versie.

    Internetbrowsers en software

    Internetbrowser

    • Gebruik altijd de laatste versie van je internetbrowser. 
    • Schakel voor optimale snelheid alle 'toolbars'* van derden uit.

    * Een toolbar is een zogenaamde extra "werkbalk" in de internetbrowser. De heeft een aantal knoppen voor extra functies. De toegevoegde waarde is echter zeer beperkt en vertraagt vaak de snelheid van de internetverbinding.

    Downloadprogramma’s

    • Downloadprogramma’s kunnen er voor zorgen dat je niet de optimale internetsnelheid behaalt. Dit kan het gevolg zijn van de instellingen van je downloadprogramma. Raadpleeg de supportpagina van het desbetreffende programma om deze instellingen te optimaliseren 
    • Downloaden is altijd afhankelijk van de uploadsnelheid van de tegenpartij. 

    Smartphones en tablets

    Internet je met je smartphone en/of een tablet? Dan kan de verbinding langzamer zijn dan met een computer. Dit heeft de volgende redenen:

    • Smartphones en tablets zijn altijd draadloos verbonden. 
    • Smartphones en tablets hebben minder geheugen en opslagcapaciteit. 
    • Smartphones en tablets hebben meestal een langzamere processor.

    Wilt u een thuisnetwerk opzetten? Dat kan op meerdere manieren:

    • Bedraad
    • Draadloos
    • Combinatie van draadloos en bedraad

    Via een draadloos thuisnetwerk internetten kan snel zijn, maar de snelste internetverbinding heb je met een bedraad thuisnetwerk.

    Wifi-standaarden
    Voor een draadloos netwerk gelden verschillende standaarden, de zogenaamde wifi-standaarden. Deze standaarden hebben een eigen maximale internetsnelheid:

    Wifi-snelheid 
    De snelheid en kwaliteit van een draadloze verbinding is afhankelijk van een aantal factoren. Hieronder vind je deze factoren met tips om de snelheid zo hoog mogelijk te houden.

    1. De locatie van de router
      Een draadloze verbinding werkt het beste als er niets tussen je computer en de router staat. Metalen oppervlakten en muren of vloeren van gewapend beton maken de verbinding langzamer.

    2. Verstoring door andere (draadloze) apparaten

    Er is een aantal zaken die je internetverbinding kunnen verstoren:

    Draadloze netwerken van mensen bij je in de buurt. 
    (Draadloze) apparaten bij jou en/of de buren in huis. Denk hierbij aan: babyfoons, magnetrons, draadloze videozenders, etc. Deze apparaten kunnen alleen verstoren als ze aan staan.

    Wat kun je doen om de negatieve invloed van de locatie en andere apparaten te beperken?

    • Zorg dat er zo min mogelijk tussen je router en je computer staat. Denk hierbij aan ramen, muren en betonnen plafonds. 
    • Zorg dat de afstand tussen je computer en de router zo klein mogelijk is. Hoe verder de computer van de router afstaat, hoe langzamer de verbinding wordt. 
    • Zet het router niet op de grond maar iets hoger. Bijvoorbeeld op een tafeltje of kastje. 
    • Pas de stand van de antenne en/of router aan. Als je de router een paar centimeter verplaatst, kan dit het signaal soms al enorm verbeteren. 
    • Maak je gebruik van een draadloos modem van Kabelnoord? Dan dient deze zo dicht mogelijk bij het hoofdaansluitpunt geïnstalleerd te worden.

    Voor alle bovenstaande adviezen geldt dat deze geen garantie zijn voor succes. Het is vooral een kwestie van uitproberen en/of combineren.

    Kies een geschikt kanaal voor je verbinding
    Draadloze verbindingen worden uitgezonden via verschillende kanalen. Je kunt zelf kiezen welk kanaal je wilt gebruiken. Wil je een optimale verbinding? Kies dan een kanaal dat vrij of minder druk is. Zorg er ook voor dat op de kanalen ernaast geen sterke zenders zitten.

    In de handleiding van je router vind je hoe je een kanaal instelt. Lukt dit niet? Bel met het Servicecentrum van Kabelnoord.

    Bepaal welke apparaten je op je thuisnetwerk aansluit
    Heb je meerdere apparaten op je thuisnetwerk aangesloten? En worden deze apparaten ook gebruikt? Dan wordt de maximale snelheid voor al deze apparaten beïnvloed door het apparaat met de laagste Wifi-standaard. 

    Wil je dit niet, dan kun je de instellingen van je router wijzigen. Stel daar dan in welke Wifi-standaard gebruikt mag worden. Apparaten met een lagere Wifi-standaard hebben dan geen verbinding met je thuisnetwerk.

    In de handleiding van de router vind je hoe je deze instellingen wijzigt.

    Gebruik goede netwerkkabel(s)
    Heb je je computer met een netwerkkabel aangesloten op je router? Ook dan haal je niet altijd de hoogste internetsnelheid. Gebruik daarom altijd een netwerkkabel met de aanduiding: CAT5E of CAT6. Deze netwerkkabels kun je o.a. bij de Kabelnoorddealers kopen. Wil je een internetsnelheid van 100Mbps of meer? Gebruik dan een netwerkkaart van 1Gbps of hoger. Deze netwerkkaarten koop je in een computerspeciaalzaak.

    Wifi-frequentiebanden
    Wifi-kanalen zijn verspreid over twee frequentiebanden, namelijk 2.4GHz en 5GHz. Deze twee banden hebben verschillende voor- en nadelen. Oudere apparaten ondersteunen doorgaans alleen 2.4GHz. Veel nieuwere apparaten kunnen met beide frequentiebanden overweg.

    Voordelen 2.4GHz:

    • Heeft een groter bereik.
    • Gaat (iets) beter door muren en vloeren.
    • Wordt door bijna alle apparaten ondersteund.

    Nadelen 2.4GHz:

    • Lagere snelheid en stabiliteit.
    • Veel meer last van interferentie met andere draadloze apparaten en netwerken.

    Voordelen 5 GHz:

    • Hogere snelheid en stabiliteit
    • Minder last van interferentie met andere draadloze apparaten en netwerken.

    Nadelen 5 GHz:

    • Gaat minder door muren en vloeren.
    • Heeft een kleiner bereik.
    • Niet alle apparaten kunnen hiermee overweg.
  • Als je nog geen klant bent en overweegt om Internet bij Kabelnoord af te nemen, doe je eerst de postcodecheck, om te kijken welke mogelijkheden er op jouw adres zijn. Maak je keuze uit de internetabonnementen in het overzicht en kies de installatie die je wenst in het bestelproces. Wij maken je aanmelding zo snel mogelijk in orde en nemen contact op voor de installatie. Als je al klant van Kabelnoord bent kun je de wijziging via het formulier Abonnement wijzigen aan ons doorgeven

    Internet is altijd de basis van jouw abonnement bij Kabelnoord. 

    Wil je je liever aan de balie of op papier aanmelden? Dat kan. Bezoek dan ons Klantencentrum op werkdagen tussen 8.00 en 17.00 uur, of bel voor een papieren aanmeldformulier met 0519-701 701.

  • Wanneer je een aansluiting op ons netwerk hebt, dan kun je in principe alle diensten van Kabelnoord ontvangen. Doe hiervoor eerst de postcodecheck en bekijk je mogelijkheden. Je hebt om te beginnen altijd minimaal een Internetabonnement nodig en daarna kun je de diensten en opties die je erbij wilt, zelf kiezen. Kom je er niet uit, of zijn er dingen onduidelijk? neem dan hier contact met ons op.  

  • Kabelnoord levert supersnel internet. Maar is supersnel internet ook wat je ervaart op je apparaten? Hier leggen we uit hoe je jouw WiFi verbinding kunt optimaliseren. Wij leveren de basis, jij kunt de juiste omstandigheden creëren om supersnel te kunnen internetten. 

    Wifi optimaliseren

  • Heb je een glasvezelaansluiting in je woning? En maak je gebruik van een glasvezelmodem van het merk Genexis? Pas zelf je WiFi-kanalen aan door de volgende vier stappen te volgen: 

    1. Open een browser (Internet Explorer, Firefox, Chrome, enz.)
    2. Voer in de adresbalk 192.168.1.254 in en druk op enter
    3. Op het volgende scherm dient u in te loggen, User name is admin en Password is admin
    4. U komt in het menu en hier kiest u voor "network" en vervolgens voor "wireless", hier kunt u het woordje "auto" dat achter "channel" staat aanpassen naar 1, 6 of 11 waarna u op "save wlan settings" moet drukken. Uw nieuwe frequentie is nu ingesteld.
  • Ben je op vakantie of op een ander adres dan het thuisadres? Gebruik je de laptop en zijn er problemen met het versturen van e-mail, maar kun je wel e-mail ontvangen? Dan moet je de uitgaande mailserver aanpassen in de instellingen. De uitgaande mailserver van Kabelnoord werkt vanwege veiligheidsredenen niet op adressen waar men geen Kabelnoord internet heeft.

    Om mail te kunnen versturen vanaf je laptop moet je deze op je vakantieadres omzetten naar de uitgaande mailserver van de internetprovider op het vakantieadres. Als je hier hulp voor nodig hebt, neem dan contact op met het Servicecentrum: 0519-701701 (optie 1).

    (Let op: Wanneer je weer thuis bent, moet je de instelling wel weer terugzetten naar “mail.knid.nl”)

    Tip!
    Raadpleeg je e-mail via de webmail van Kabelnoord. Log hiervoor in met de gebruikersnaam en het wachtwoord dat je hebt ontvangen bij je aanmelding bij Kabelnoord internet.

  • De inloggegevens staan in de brief met technische gegevens, die je bij de installatie hebt ontvangen. Je kunt de inloggegevens opnieuw toegestuurd krijgen. Om veiligheidsredenen gaat dit via de post.

    Neem contact met ons op om je inloggegevens op te vragen. Het wachtwoord wordt je dan toegestuurd. Het wachtwoord wordt teruggezet naar het systeemwachtwoord dat je later zelf eventueel kunt veranderen in een zelfgekozen wachtwoord. Buiten openingstijden kun je ook het contactformulier invullen.

  • Dat is mogelijk. Wanneer je hier klikt, wordt je doorverwezen naar een externe omgeving. Hier kun je inloggen met je gebruikersnaam (accountnaam) en wachtwoord. Je logt nu in op de webmail, deze is overal ter wereld bereikbaar.

    Jouw “harde schijf” op het netwerk is 1Gb groot. Hierdoor is het wel nodig eenmaal in de zoveel tijd de webmail op te schonen, d.w.z. mail te verwijderen. Wanneer je regelmatig de mail ophaalt met je computer thuis (met bijvoorbeeld Microsoft Outlook of Outlook Express) is dit meestal niet nodig, omdat deze de mail van het netwerk ophaalt en  vervolgens verwijdert.

  • Dit kan een aantal redenen hebben. Controleer eerst of de computer verbonden is met het internet. Het kan namelijk voorkomen dat je computer wel is verbonden met het modem maar dat er (tijdelijk) geen verbinding is met het internet.

    Indien de internetverbinding in orde is kunt je het volgende doen. Het e-mailprogramma geeft vaak een 0x800### nummer aan. Wanneer je deze invult in de zoekbalk van Google, zal deze een aantal resultaten geven waarin wordt uitgelegd wat de oorzaak is en hoe het probleem opgelost kan worden.

  • De serverinstellingen die nodig zijn om je e-mailaccount in te stellen zijn: 

    e-mailadres gebruikersnaam*@kabelnoord.nl
    wachtwoord deze vind je in de brief die je bij de installatie hebt ontvangen
    accountnaam gebruikersnaam*
    inkomende server mail.knid.nl

    POP3 (poort: 110)
    IMAP (poort: 993)
    uitgaande server mail.knid.nl

    POP3 (poortL 25)
    IMAP (poort: 587)

    * Deze informatie vind je in de brief die je bij de installatie van Kabenoord hebt ontvangen. 

    De serverinstellingen zijn afhankelijk van welke lapop, Ipad en telefoon je gebruikt en op welk programma het draait. Als je er niet uitkomt, neem dan even contact op met ons servicecentrum: 0519-701701 (optie 1)

  • Klik hier en log in met je Mijn Kabelnoord-gebruikersnaam en wachtwoord. Deze heb je bij de installatie van Kabelnoord ontvangen. 

    Mocht je het wachtwoord niet meer hebben, dan kun je op 'wachtwoord vergeten' klikken voor een nieuw wachtwoord.

    Nadat je bent ingelogd, selecteer je eerst Mijn Producten en klik je vervolgens (2x) op e-mail. Je komt dan in een scherm waar het hoofdaccount al is ingevuld. Hier kun je, behalve wachtwoord en evt. alias, niets veranderen.

    Je ziet dat er een tweede en derde account aangemaakt kan worden. Dit wijst zich verder vanzelf.

    Je vult het gedeelte in voor '@kabelnoord.nl' (bijvoorbeeld alfredjodokuskwak@kabelnoord.nl), vervolgens vul je het wachtwoord in. Dit wordt niet geadministreerd en je dient dit wachtwoord dus zelf te onthouden.
    Klik vervolgens op Toevoegen, het systeem geeft zelf aan of het gekozen account reeds bestaat.

    Het nieuwe account is nu aangemaakt.

  • Waarschijnlijk is het e-mailprogramma op een (of meerdere) computers niet goed ingesteld. Het betreffende programma dient zo ingesteld te zijn dat het de mail een aantal dagen op de server laat staan, waarna het alsnog wordt verwijderd. Hoe het programma moet worden ingesteld, ligt aan het programma dat je gebruikt.

    De meeste e-mailprogramma’s kun je instellen via het tabblad extra > accounts (accountinstellingen) > eigenschappen en dan het tabblad geavanceerd.

  • Volle inbox

    Waarschijnlijk is de inbox vol. Kabelnoord biedt 1 Gb aan ruimte aan voor het opslaan van e-mails. Heb je in je e-mailprogramma aangegeven een kopie te bewaren van de e-mail op de server, dan is hoogstwaarschijnlijk  de e-mailbox vol. Dit kun je controleren door een e-mailbericht naar jezelf te sturen. Als je een e-mailbericht terug krijgt met de melding dat het e-mailbericht niet verstuurd kon worden, wordt hierin ook de reden aangegeven. Als in het bericht de melding “The user's mailbox is full!” verschijnt, is de 1 Gb aan ruimte bereikt.

    Inbox legen

    Je kunt de inbox legen door in te loggen op de webmail en vervolgens in te loggen met je gebruikersnaam en wachtwoord die je gekregen hebt bij de aanmelding van Kabelnoord Internet. Wanneer je eenmaal bent ingelogd, kun je een aantal e-mails verwijderen om weer ruimte te creëren voor nieuwe e-mails.

    (let op: de e-mails die je verwijdert moet je vervolgens ook  verwijderen uit de prullenbak op de webmail).

    Hoe te voorkomen?

    Om dit probleem in het vervolg te voorkomen, kun je de instellingen in je e-mailprogramma aanpassen. Het e-mailprogramma Windows Live Mail heeft standaard de instelling “een kopie op server achterlaten” ingeschakeld. Afhankelijk van de weergave van het e-mailprogramma Windows Live Mail ga je naar Extra > Accounts. Vervolgens selecteer je je e-mailaccount en klik op eigenschappen. Ga dan naar het tabblad 'geavanceerd'. Hier kun je het vinkje uitschakelen van de optie “van server verwijderen na x aantal dagen”.

    (Let op: als je het vinkje uitschakelt van “Een kopie van berichten op de server achterlaten”, kun je dezelfde e-mails niet meer binnenhalen op een andere computer waarbij je het e-mailadres hebt ingesteld).
     

  • Er kunnen verschillende oorzaken zijn:

    • Brandt het lampje bij ‘Caps Lock’ of ‘A’ op je toetsenbord? Druk dan eenmaal op de Caps Lock-toets en probeer opnieuw in te loggen bij webmail.
    • Heb je de gebruikersnaam of het wachtwoord verkeerd ingevoerd? Misschien heb je per ongeluk een verkeerde toets ingedrukt of de volgorde van je gebruikersnaam of wachtwoord verkeerd ingevoerd. Check je gegevens en probeer het nogmaals.
  • Helaas komt het zo nu en dan voor dat er onder onze naam valse e-mails verzonden worden. 

    Veel Kabelnoordklanten ontvangen dan een e-mail met bijvoorbeeld informatie zoals je hieronder leest. Deze info zou afkomstig zijn van de webmaster Knid van Kabelnoord. De indruk wordt gewekt dat je e-mailaccount beschermd moet worden tegen spamberichten. Door middel van het klikken op een linkje met een webadres, wordt gevraagd om onder andere het wachtwoord te geven. Doe dit niet want deze mail is bedoeld om je informatie te ontfutselen! De mail is afkomstig uit een onbetrouwbare bron, niet van Kabelnoord. Kabelnoord vraagt nooit per e-mail om accountgegevens. Bij twijfel: neem contact op met Kabelnoord! Kijk hier voor meer informatie over veilig internetten.


    Voorbeeldtekst valse e-mail: 

    Uw e-mail account moet worden verbeterd, met ons nieuwe product tegen spam mail.

     Onze excuses voor het ongemak.

     Doet u dit niet binnen 72 uur zal onmiddellijk uw account uitgeschakeld uit onze database.

     HIERONDER Bevestig uw e-mail-identiteit.

     Gebruikersnaam: ........

    wachtwoord: ...........

     Als we vinden het difficute toegang tot uw account uit onze database.

     * Houd er rekening mee dat uw wachtwoord wordt gecodeerd met 1024-bit RSA-sleutels voor extra beveiliging.


    ps: het kan zijn dat je op deze pagina bent gekomen doordat je een nieuwsbrief van Kabelnoord ervaart als het ontvangen van spam. Je kunt je uitschrijven voor onze nieuwsbrief door op de uitschrijflink te klikken onderaan de desbetreffende e-mail.

  • Ja, upgraden van de interactieve diensten is mogelijk. U bestelt bijvoorbeeld eerst de internetdiensten en na verloop van tijd wilt u deze uitbreiden met televisie en/of telefonie. Het internetabonnement is 12 maanden geldig. Televisie en Telefonie en de opties van de diensten hebben die een opzegtermijn van een maand. 

  • Met WiFi thuis bedoelen we het gebruik van WiFi voor eigen gebruik: in en om de woning waar de aansluiting is.