• Ja, de telefoniedienst kan maximaal twee telefoonnummers leveren.

    Deze kun je hier bestellen.

  • De juiste werking van de alarminstallatie voor wat betreft het uitbellen via de telefoonlijn wordt door Kabelnoord niet gegarandeerd. Meerdere alarminstallaties kunnen samenwerken met de analoge lijn die wij leveren met onze telefoniedienst, maar het is raadzaam om uw leverancier van het alarmsysteem te consulteren. Sommige verzekeraars stellen een speciale telefoonlijn die altijd beschikbaar is als voorwaarde. Onze telefoonlijn is bij stroomuitval in de woning niet meer actief en het alarmsysteem kan dan dus niet meer uitbellen naar een alarmcentrale of een mobiel nummer.

  • In principe in de vierde week van de maand.

  • Als je wilt weten welke gesprekken er precies gevoerd zijn en op welk tijdstip, kun je via internet de volgende gespreksgegevens opvragen:

    • Datum en starttijd gesprek
    • Tarieftype
    • Gespreksduur
    • Gebeld telefoonnummer
    • De gesprekskosten zijn gesorteerd op type gesprek: lokaal, lokaal Kabelnoord naar Kabelnoord, nationaal, mobiel en 0900-nummers. Nadat je de eerste keer een factuur hebt ontvangen met gesprekskosten, kun je gebruik maken van deze dienst.

      Als je ook internetabonnee bij Kabelnoord bent, ontvang je de factuur automatisch in de e-mailbox van je hoofdaccount. Ook kun je je gespreksoverzichten online bekijken.

    Wil je een factuur liever per post ontvangen, dan brengen wij hiervoor €1,50 administratiekosten in rekening.

  • Alle beltarieven staan in het tarievenoverzicht. Hierin staan alle tarieven weergegeven voor bellen naar vaste nummers binnenland en vaste nummers buitenland.

    Tarieven Telefonie

  • Als je gebruik maakt van het 'Onbeperkt bellen buitenland' pakket, kun je voor slechts € 6,= extra per maand onbeperkt bellen naar vaste nummers in het buitenland zone 1. De volgende landen vallen onder zone 1:

    Andorra Ierland Polen
    Australië IJsland Portugal
    België Italië Roemenië
    Bulgarije Kroatië San Marina
    Canada Letland Slovenië
    Cyptrus Liechtenstein Slowakije
    Denemarken Litouwen Spanje
    Duitsland Luxemburg Tsjechië
    Estland Malta Vaticaanstad
    Finland Monaco Verenigd Koninkrijk
    Frankrijk Nieuw-Zeeland Verenigde Staten (incl. Alaska & Hawaï
    Gibraltar Noorwegen Zweden
    Griekenland Oostenrijk Zwitserland
    Hongarije    

    De volledige zone verdeling vind je ook in het overzicht met gesprekskosten

  • Nee, de nummers 112 en 0900-8844 kun je gewoon blijven bellen, ongeacht het niveau van de nummerblokkering.

    Je kunt nummerblokkering instellen op zeven verschillende niveaus:

    1. 0900 + 0906 + 0909
    2. 0900 + 0906 + 0909 + internationaal
    3. 0900 + 0906 + 0909 + mobiel
    4. 0900 + 0906 + 0909 + internationaal + mobiel
    5. 0900 + 0906 + 0909 + internationaal + mobiel + nationaal
    6. 0900 + 0906 + 0909 + internationaal + mobiel + nationaal + lokaal
    7. 0900 + 0906 + 0909 + internationaal + mobiel + nationaal + lokaal + 0800
  • Om nummerherkenning te gebruiken, heb je een nummermelder of toestel met display nodig dat op FSK-signalering werkt. Het display van toestellen en nummermelders die werken op DTMF-signalering kan niet worden gebruikt op een Kabelnoord aansluiting. Met het DTMF-toestel kun je wel gewoon bellen. Weet je niet zeker of je een FSK -of een DTMF-toestel hebt? Raadpleeg dan de handleiding van je telefoontoestel of informeer bij de leverancier.

  • Overstappen

    ISDN wordt in noordoost Friesland uitsluitend aangeboden door KPN. Wanneer het contract bij KPN is afgelopen kun je zonder afkoopsom overstappen op Telefonie van Kabelnoord. Je kunt op het aanmeldformulier aangeven wat je huidige provider is. Wij regelen bij KPN de overstap.

    Nummerbehoud

    KPN heeft geregistreerd welk nummer het hoofdnummer is. Alleen het hoofdnummer kan worden verhuisd. Je kunt dit niet zelf kiezen. Bij KPN kunt je navragen welk nummer het hoofdnummer is.

    ISDN-aansluiting

    Wanneer de installatie van Kabelnoord gerealiseerd is, duurt het nog enkele werkdagen voordat jouw nummer verhuisd is naar Kabelnoord. De monteur zal jouw KPN aansluiting werkend achterlaten, echter wanneer het nummer verhuisd is, zal deze niet meer werken. Het is dan slechts een kwestie van een stekkertje omwisselen en je kunt bellen en gebeld worden via de Kabelnoord aansluiting.

    ISDN-apparatuur

    Vanwege een andere technologie is het niet mogelijk om ISDN-apparatuur te laten werken op het netwerk van Kabelnoord. Hiervoor heb je een ander telefoontoestel nodig.

  • Dit bepaal je zelf. In het bestelformulier kun je vermelden wat je wilt. Daar kun je ook aangeven of je een geheim nummer wilt. Je kunt het ook via het formulier telefoongidsvermelding aan ons doorgeven. 

  • Ja, voor de installatie moet je thuis zijn, er wordt een afspraak gemaakt.

  • Kabelnoord ondersteunt geen persoonsalarmering, dit omdat Kabelnoord niet 100% kan garanderen dat de telefoonverbinding werkt. Dat heeft onder anderen te maken met werkzaamheden. Ons advies is om in dat geval bij de huidige provider te blijven.

  • Kabelnoord ondersteunt geen faxapparatuur. Wanneer de fax niet werkt op onze telefoonverbinding kunnen wij hierin helaas niets betekenen.

  • Voor het instellen:

    1. Neem de hoorn op en wacht op de kiestoon.
    2. Toets 1233.
    3. Volg de instructies op en leg de hoorn neer.
    4. De voicemailbox is ingesteld.

    Voor het aanzetten:
    Bij geen gehoor/niet opnemen:

    1. Neem de hoorn op en wacht op de kiestoon.
    2. Toets *61.
    3. Nadat je twee korte tonen hebt gehoord kun je de hoorn neerleggen.
    4. Wanneer je de voicemail uit wilt zetten toets je #61.

    Bij in gesprek:

    1. Neem de hoorn op en wacht op de kiestoon.
    2. Toets *67.
    3. Nadat je twee korte tonen hebt gehoord kun je de hoorn neerleggen.
    4. Wanneer je de voicemail uit wilt zetten toets dan #67.

    Wanneer je gebruik maakt van wisselgesprek, dan adviseren wij om voicemail aan te zetten bij geen gehoor/niet opnemen.

  • Dat kan door middel van nummerblokkering. Daarvoor biedt Kabelnoord verschillende mogelijkheden. Deze zijn onderverdeeld in niveaus. Let op: het blokkeren van niveau 1 is gratis, de overige niveaus kosten € 1,15 per maand.

    1. 0900 + 0906 + 0909
    2. 0900 + 0906 + 0909 + internationaal
    3. 0900 + 0906 + 0909 + mobiel
    4. 0900 + 0906 + 0909 + internationaal + mobiel
    5. 0900 + 0906 + 0909 + internationaal + mobiel + nationaal
    6. 0900 + 0906 + 0909 + internationaal + mobiel + nationaal + lokaal
    7. 0900 + 0906 + 0909 + internationaal + mobiel + nationaal + lokaal + 0800

    Je kunt op het bestelformulier aangeven welke blokkade je wilt instellen. Of neem contact op met Kabelnoord. 

  • Dit kun je inschakelen door middel van de volgende vier stappen:

    1. Neem de hoorn op en wacht op de kiestoon.
    2. Toets *21.
    3. Toets na de onderbroken kiestoon het volledige nummer in waarnaar moet worden doorgeschakeld.
    4. Nadat je twee korte tonen hebt gehoord kun je de hoorn neerleggen.

    Wanneer je de doorschakeling wilt uitschakelen:

    1. Neem de hoorn op en wacht op de kiestoon.
    2. Toets #21.
    3. Nadat je twee korte tonen hebt gehoord, kun je de hoorn neerleggen.
  • Dat is mogelijk. Je kunt dit aangeven op het online wijzigingsformulier. Wil je een nieuw nummer en dit tegelijkertijd instellen als een geheim nummer? Dan kun je dit ook via het online wijzigingsformulier aangeven.

  • Ja, je kunt je huidige nummer behouden. Voor ISDN-klanten geldt dat ze alleen het hoofdnummer mee kunnen nemen. Je kunt ook gratis kiezen voor een nieuw telefoonnummer.

  • Je kunt maximaal twee telefoonnummers aanvragen bij Kabelnoord. Voor het gebruik van een tweede telefoonnummer worden extra abonnementskosten in rekening gebracht.

  • Ja, dat kan. Naast het abonnement van Telefonie Kabelnoord behoud je in dit geval het faxabonnement van KPN.

  • Dat kan. Je kunt gebruik blijven maken van de infrastructuur zoals die bij je thuis ligt: je kunt dus ook in de slaapkamer telefoneren via de kabels die er reeds liggen. Voorwaarde is wel dat de infrastructuur correct is aangesloten. Kabelnoord levert na installatie een werkende telefoonlijn op op één telefoon in jouw huis.

    Het aansluiten van overige toestellen op deze werkende lijn is de verantwoordelijkheid van de abonnee zelf. De monteur is bereid hier naar te kijken uit het oogpunt van service, maar dit is geen garantie dat de overige toestellen ook werkend worden achtergelaten door de monteur. Ondersteuning vindt plaats op basis van het principe van best effort delivery.

  • Ja, dit is mogelijk. Je kunt dit doen via het online wijzigingsformulier op de website van Kabelnoord.

  • In de meeste gevallen kun je het huidige toestel blijven gebruiken. Er zijn echter uitzonderingen. Bepaalde toestellen worden niet ondersteund door het netwerk van Kabelnoord. Deze staan hieronder weergegeven.

    • ISDN-apparatuur
    • Toestellen van het merk Startel
    • Faxapparatuur
    • PIN-apparatuur
    • Carrier Preselect toestellen
    • Huis- en/of alarminstallaties
  • Je kunt Telefonie online aanvragen via het formulier Abonnement wijzigen op onze website. Je kunt ook contact op nemen met ons Klantencentrum.

     

  • Alleen KPN levert ISDN in Noordoost-Friesland naast Kabelnoord.

    Je kunt er voor kiezen om de overstap door Kabelnoord te laten regelen. Wij nemen dan contact op met KPN. 

  • KPN heeft geregistreerd welk nummer het hoofdnummer is. Alleen het hoofdnummer kan worden meegenomen. Je kunt dit niet zelf kiezen. Bij KPN kun je navragen welk nummer het hoofdnummer is.

  • Ja, dit is mogelijk. Meer informatie hierover is te vinden in de handleiding telefonie en de handleiding telefonie op glasvezel.

  • Kabelnoord stuurt nummerinformatie altijd mee. Wanneer jouw telefoon deze gegevens niet laat zien, dan ligt dit waarschijnlijk aan het feit dat de telefoon (op dit moment) de manier van doorsturen niet aankan. Je kunt eerst proberen om je DECT-set een halve minuut van de stroom te halen. Soms werkt het namelijk na een reset wel weer. Mocht het na een reset nog niet werken, dan is de telefoon niet geschikt voor de manier van signalering van de kabel. KPN en de kabelbedrijven gebruiken verschillende manieren van signalering, waardoor het mogelijk is dat jouw telefoon wel nummerweergave had via de KPN en niet meer via Kabelnoord. De gebruikte telefoon zou geschikt moeten zijn voor FSK-signalering.

  • De Siemens Gigaset A-serie toestellen zijn FSK geschikt, maar blijken niet altijd de nummerherkenning weer te geven. Soms komt het nummer in beeld, om vervolgens weer te verdwijnen. Kabelnoord vermoedt dat de oorzaak ligt in de combinatie van het toestel met het Docsis-modem dat wordt gebruikt. Helaas kunnen we hiervoor geen oplossing bieden. 

  • Waarschijnlijk krijg je op dat moment een tweede gesprek binnen. Dit heet wisselgesprek en staat standaard aan op bij de dienst Telefonie van Kabelnoord. Hoe je een tweede gesprek op kunt nemen, staat beschreven in de handleiding van de telefoon.

    Wanneer je wisselgesprek permanent uit wilt zetten doe je het volgende:

    1. Neem de hoorn op en wacht op de kiestoon.
    2. Toets #43.
    3. Je hoort nu twee korte tonen.

    'Tweede' bellers krijgen nu een 'in-gesprekstoon'. Je kunt deze blokkade weer opheffen door *42 te kiezen.

  • Deze lampjes geven aan of het nummer reeds is overgenomen door Kabelnoord. Wanneer ze beiden om en om knipperen, geeft dit aan dat het nummer nog niet door ons is overgenomen.

  • In het geval dat je een coaxaansluiting hebt betekent het dat je 1 actieve telefoonaasluiting hebt bij Kabelnoord. Je kunt nu bellen via Kabelnoord.Het lampje Telefoon 2 is niet van toepassing, omdat je geen tweede telefoonaansluiting hebt. Bij een glasvezelaansluiting is dit niet van toepassing. 

  • Dit klopt. Zodra je de hoorn van de telefoon opneemt gaat dit lampje knipperen. Dit betekent dat er dataverkeer over de lijn is. Zodra je de hoorn weer neerlegt, gaat het lampje continu branden.

  • Sommige draagbare (DECT-) toestellen sluiten de lijn niet wanneer het gesprek wordt beëindigd door de andere partij. Hierdoor lijk je nog steeds in gesprek te zijn. Wanneer je gebruik maakt van het rode hoorntje op de telefoon, sluit je zelf de lijn af.

    Ook komt het voor dat dat deze DECT-toestellen een reset nodig hebben. Dit doe je door het basisstation een halve minuut van de stroom te halen. Zodra je het station weer aansluit zou de aansluiting weer correct moeten werken.

  • Als je telefonie afneemt bij Kabelnoord, staat standaard het wisselgespek aan. Hoe je dit tweede gesprek aan kunt nemen staat beschreven in de handleiding van de telefoon.

    Wanneer je het wisselgesprek permanent uit wilt zetten doe je het volgende:

    Neem de hoorn op en wacht op de kiestoon
    Toets #43 (coax) of #43# (glasvezel)
    Je hoort nu twee korte tonen.

    'Tweede' bellers krijgen nu een 'in-gesprekstoon'. Je kunt deze blokkade opheffen (wisselgesprek dus weer 'aan' zetten) door *42 te kiezen.