Telefonie
-
Ja, dat kan.
-
Ja, dat kan. Houd er rekening mee dat sommige verzekeraars als voorwaarde stellen dat er een telefoonlijn wordt gebruikt die altijd beschikbaar is. Onze telefoonlijn is bij stroomuitval in de woning niet meer actief en het alarmsysteem kan dan dus niet meer uitbellen naar een alarmcentrale of een mobiel nummer.
-
In principe op of rond de 21ste van de maand.
-
Via ikbelmetkabelnoord.nl zijn de volgende gespreksgegevens op te vragen:
- Datum en starttijd gesprek
- Tarieftype
- Gespreksduur
- Gebeld telefoonnummer
- De gesprekskosten zijn gesorteerd op type gesprek: lokaal, lokaal Kabelnoord naar Kabelnoord, nationaal, mobiel en 0900-nummers. Nadat je de eerste keer een factuur hebt ontvangen met gesprekskosten, ontvang je inloggegevens om de gesprekskosten in te zien.
Je ontvangt de factuur automatisch via de e-mail.
-
Bekijk de tarieven voor belkosten via de download telefonietarieven.
-
De volgende landen vallen onder zone 1:
Andorra Ierland Polen Australië IJsland Portugal België Italië Roemenië Bulgarije Kroatië San Marino Canada Letland Slovenië Cyprus Liechtenstein Slowakije Denemarken Litouwen Spanje Duitsland Luxemburg Tsjechië Estland Malta Vaticaanstad Finland Monaco Verenigd Koninkrijk Frankrijk Nieuw-Zeeland Verenigde Staten (incl. Alaska & Hawaï) Gibraltar Noorwegen Zweden Griekenland Oostenrijk Zwitserland Hongarije De volledige zoneverdeling vind je ook in het overzicht met gesprekskosten
-
Nee, de nummers 112 en 0900-8844 kun je gewoon blijven bellen, ongeacht het niveau van de nummerblokkering.
-
Om nummerherkenning te gebruiken, heb je een nummermelder of toestel met display nodig dat op FSK-signalering werkt. Het display van toestellen en nummermelders die werken op DTMF-signalering kan niet worden gebruikt op een Kabelnoord aansluiting. Met het DTMF-toestel kun je wel gewoon bellen. Weet je niet zeker of je een FSK -of een DTMF-toestel hebt? Raadpleeg dan de handleiding van je telefoontoestel of informeer bij de leverancier.
-
Dit kun je in het bestelformulier aangeven. Je kunt het ook via het formulier telefoonnummergidsvermelding aan ons doorgeven. Als je de tenaamstelling wilt wijzigen, kun je dit doorgeven aan www.mijnnummervermelding.nl.
-
Ja, voor de installatie moet je thuis zijn, er wordt een afspraak gemaakt.
-
Kabelnoord ondersteunt geen persoonsalarmering, dit omdat Kabelnoord niet 100% kan garanderen dat de telefoonverbinding werkt onder andere met het oog op werkzaamheden.
-
Raadpleeg hiervoor de handleiding telefonie
-
Dat kan door middel van nummerblokkering. Raadpleeg hiervoor de handleiding telefonie.
-
Raadpleeg hiervoor de handleiding telefonie.
-
Dat is mogelijk. Je kunt dit aangeven op het online contactformulier.
-
Ja, je kunt je huidige nummer behouden of gratis kiezen voor een nieuw telefoonnummer.
-
Je kunt maximaal twee telefoonnummers aanvragen bij Kabelnoord. Voor het gebruik van een tweede telefoonnummer worden extra abonnementskosten in rekening gebracht.
-
Dat kan. Je kunt gebruik blijven maken van de infrastructuur zoals die bij je thuis ligt, deze moet uiteraard wel correct zijn aangesloten.
-
Ja, dit is mogelijk. Je kunt dit doen via het online contactformulier.
-
In de meeste gevallen kun je het huidige toestel blijven gebruiken. Als je beschikt over het FSK-signaal dan is Kabelnoord apparatuur altijd geschikt.
-
Heb je al internet van Kabelnoord, dan kun je telefonie online aanvragen via het formulier Abonnement wijzigen op onze website. Je kunt ook contact opnemen met ons Klantencentrum.
-
Kabelnoord regelt de overstap van een andere telefonieprovider naar Kabelnoord. Bij KPN-klanten kan Kabelnoord ook het abonnement opzeggen. Bij de overige providers moet de klant zelf het abonnement opzeggen.
-
Ja, dit is mogelijk. Meer informatie hierover is te vinden in de handleiding telefonie.
-
Als je telefoon geschikt is voor FSK signaal dan stuurt Kabelnoord altijd nummerinformatie mee. Wanneer jouw telefoon deze gegevens niet laat zien, kun je eerst proberen om je DECT-set een halve minuut van de stroom te halen. Soms werkt het namelijk na een reset wel weer.
-
Waarschijnlijk krijg je op dat moment een tweede gesprek binnen. Dit heet wisselgesprek. Kijk voor meer informatie in de handleiding telefonie.
-
Wanneer ze beiden om en om knipperen, geeft dit aan dat het nummer nog niet door Kabelnoord is overgenomen.
-
Als je een coaxaansluiting hebt, betekent het dat je 1 actieve telefoonaansluiting hebt bij Kabelnoord. Je kunt nu bellen via Kabelnoord. Het lampje Telefoon 2 is niet van toepassing, omdat je waarschijnlijk geen tweede telefoonaansluiting hebt.
-
Dit klopt. Zodra je de hoorn van de telefoon opneemt gaat dit lampje knipperen. Dit betekent dat er dataverkeer over de lijn is. Zodra je de hoorn weer neerlegt, gaat het lampje continu branden.
-
Sommige draagbare (DECT-) toestellen sluiten de lijn niet wanneer het gesprek wordt beëindigd door de andere partij. Hierdoor lijk je nog steeds in gesprek te zijn. Sluit zelf het gesprek af door op het rode hoorntje te drukken.
Soms hebben deze DECT-toestellen een reset nodig hebben. Haal het basisstation een halve minuut van de stroom en sluit het daarna weer aan.
-
Als je telefonie afneemt bij Kabelnoord, staat standaard het wisselgespek aan. Verdere informatie vind je in de handleiding telefonie.