Kabelnoord
  • Producten
    • Internet
    • Televisie
    • Telefonie
  • Klantenservice
    • Zelf regelen
    • Veelgestelde vragen
    • Downloads voor klanten
    • Formulier voor installateurs
    • Partners
    • Storingen
    • Contact
  • Zakelijk
  • Mijn Kabelnoord
    • Mijn webmail
    • Accountbeheer E-mail
    • Mijn telefoonrekening
  • Nieuws
    • Acties
    • Algemeen
    • Zenderaanbod
Bestellen
  • Zakelijk
  • Mijn Kabelnoord
    • Mijn webmail
    • Accountbeheer E-mail
    • Mijn telefoonrekening
Menu Sluiten
Bel ons
Netwerkstatus

Netwerkstatus OK

Werkzaamheden

Storingen

  • Home
  • Klantenservice
  • Veelgestelde vragen
  • Telefonie

Telefonie

  • Kan ik een tweede netlijn/telefoonnummer krijgen?

    Ja, dat kan.

     

  • Kan ik een alarminstallatie aansluiten op de telefoonlijn?

    Ja, dat kan. Houd er rekening mee dat sommige verzekeraars als voorwaarde stellen dat er een telefoonlijn wordt gebruikt die altijd beschikbaar is. Onze telefoonlijn is bij stroomuitval in de woning niet meer actief en het alarmsysteem kan dan dus niet meer uitbellen naar een alarmcentrale of een mobiel nummer.

  • Wanneer worden de gesprekskosten gefactureerd?

    In principe op of rond de 21ste van de maand.

  • Hoe kan ik mijn factuur ontvangen?

    Via ikbelmetkabelnoord.nl zijn de volgende gespreksgegevens op te vragen:

    • Datum en starttijd gesprek
    • Tarieftype
    • Gespreksduur
    • Gebeld telefoonnummer
    • De gesprekskosten zijn gesorteerd op type gesprek: lokaal, lokaal Kabelnoord naar Kabelnoord, nationaal, mobiel en 0900-nummers. Nadat je de eerste keer een factuur hebt ontvangen met gesprekskosten, ontvang je inloggegevens om de gesprekskosten in te zien.

      Je ontvangt de factuur automatisch via de e-mail.
  • Wat zijn de tarieven voor telefonie?

    Bekijk de tarieven voor belkosten via de download telefonietarieven.

  • Welke landen vallen onder 'zone 1'?

    De volgende landen vallen onder zone 1:

    Andorra Ierland Polen
    Australië IJsland Portugal
    België Italië Roemenië
    Bulgarije Kroatië San Marino
    Canada Letland Slovenië
    Cyprus Liechtenstein Slowakije
    Denemarken Litouwen Spanje
    Duitsland Luxemburg Tsjechië
    Estland Malta Vaticaanstad
    Finland Monaco Verenigd Koninkrijk
    Frankrijk Nieuw-Zeeland Verenigde Staten (incl. Alaska & Hawaï)
    Gibraltar Noorwegen Zweden
    Griekenland Oostenrijk Zwitserland
    Hongarije    

    De volledige zoneverdeling vind je ook in het overzicht met gesprekskosten

  • Wordt bij nummerblokkering ook het nummer van de politie (0900 8844) geblokkeerd?

    Nee, de nummers 112 en 0900-8844 kun je gewoon blijven bellen, ongeacht het niveau van de nummerblokkering.

     

  • Werkt nummerherkenning bij Kabelnoord?

    Om nummerherkenning te gebruiken, heb je een nummermelder of toestel met display nodig dat op FSK-signalering werkt. Het display van toestellen en nummermelders die werken op DTMF-signalering kan niet worden gebruikt op een Kabelnoord aansluiting. Met het DTMF-toestel kun je wel gewoon bellen. Weet je niet zeker of je een FSK -of een DTMF-toestel hebt? Raadpleeg dan de handleiding van je telefoontoestel of informeer bij de leverancier.

  • Komt mijn telefoonnummer in de digitale telefoongids?

    Dit kun je in het bestelformulier aangeven. Je kunt het ook via het formulier telefoonnummergidsvermelding aan ons doorgeven. Als je de tenaamstelling wilt wijzigen, kun je dit doorgeven aan www.mijnnummervermelding.nl.

  • Moet ik thuis zijn tijdens de installatie?

    Ja, voor de installatie moet je thuis zijn, er wordt een afspraak gemaakt.

  • Ik wil gebruik maken van persoonsalarmering. Is dat mogelijk?

    Kabelnoord ondersteunt geen persoonsalarmering, dit omdat Kabelnoord niet 100% kan garanderen dat de telefoonverbinding werkt onder andere met het oog op werkzaamheden. 

  • Hoe stel ik mijn voicemail in?

    Raadpleeg hiervoor de handleiding telefonie

     

  • Kan ik voorkomen dat er vanaf mijn toestel naar bepaalde nummers wordt gebeld?

    Dat kan door middel van nummerblokkering. Raadpleeg hiervoor de handleiding telefonie.

  • Ik wil mijn telefoon doorschakelen naar een ander nummer. Hoe doe ik dat?

    Raadpleeg hiervoor de handleiding telefonie.

  • Kan ik een geheim nummer krijgen?

    Dat is mogelijk. Je kunt dit aangeven op het online contactformulier.  

  • Kan ik mijn huidige telefoonnummer behouden?

    Ja, je kunt je huidige nummer behouden of gratis kiezen voor een nieuw telefoonnummer.

  • Hoeveel telefoonnummers kan ik krijgen?

    Je kunt maximaal twee telefoonnummers aanvragen bij Kabelnoord. Voor het gebruik van een tweede telefoonnummer worden extra abonnementskosten in rekening gebracht.

  • Ik heb meerdere toestellen thuis, kan ik die blijven gebruiken?

    Dat kan. Je kunt gebruik blijven maken van de infrastructuur zoals die bij je thuis ligt, deze moet uiteraard wel correct zijn aangesloten.

     

  • Is het mogelijk om een nieuw telefoonnummer aan te vragen?

    Ja, dit is mogelijk. Je kunt dit doen via het online contactformulier.

  • Heb ik een ander toestel nodig?

    In de meeste gevallen kun je het huidige toestel blijven gebruiken. Als je beschikt over het FSK-signaal dan is Kabelnoord apparatuur altijd geschikt.

     

  • Hoe kan ik telefonie aanvragen?

    Heb je al internet van Kabelnoord, dan kun je telefonie online aanvragen via het formulier Abonnement wijzigen op onze website. Je kunt ook contact opnemen met ons Klantencentrum.

     

  • Ik wil overstappen op telefonie van Kabelnoord. Wie regelt de overstap?

    Kabelnoord regelt de overstap van een andere telefonieprovider naar Kabelnoord. Bij KPN-klanten kan Kabelnoord ook het abonnement opzeggen. Bij de overige providers moet de klant zelf het abonnement opzeggen.

     

  • Kan ik gebruik maken van voicemail?

    Ja, dit is mogelijk. Meer informatie hierover is te vinden in de handleiding telefonie. 

  • Wanneer iemand mij belt, kan ik niet zien wie er belt. Hoe kan dat?

    Als je telefoon geschikt is voor FSK signaal dan stuurt Kabelnoord altijd nummerinformatie mee. Wanneer jouw telefoon deze gegevens niet laat zien, kun je eerst proberen om je DECT-set een halve minuut van de stroom te halen. Soms werkt het namelijk na een reset wel weer. 

  • Ik hoor tijdens een gesprek een piepje op de achtergrond. Hoe kan dit?

    Waarschijnlijk krijg je op dat moment een tweede gesprek binnen. Dit heet wisselgesprek. Kijk voor meer informatie in de handleiding telefonie.  

  • Het lampje 'Telefonie 1' en 'Telefonie 2' knipperen om en om. Hoe kan dit?

    Wanneer ze beiden om en om knipperen, geeft dit aan dat het nummer nog niet door Kabelnoord is overgenomen.

  • Het lampje 'Telefonie 1' blijft continu branden. Het lampje 'Telefonie 2' doet niets. Wat betekent dit?

    Als je een coaxaansluiting hebt, betekent het dat je 1 actieve telefoonaansluiting hebt bij Kabelnoord. Je kunt nu bellen via Kabelnoord. Het lampje Telefoon 2 is niet van toepassing, omdat je waarschijnlijk geen tweede telefoonaansluiting hebt. 

  • Wanneer ik aan het bellen ben, knippert het lampje 'Telefonie 1'. Klopt dit wel?

    Dit klopt. Zodra je de hoorn van de telefoon opneemt gaat dit lampje knipperen. Dit betekent dat er dataverkeer over de lijn is. Zodra je de hoorn weer neerlegt, gaat het lampje continu branden.

  • Mijn telefoon is steeds in gesprek, hoe kan dit?

    Sommige draagbare (DECT-) toestellen sluiten de lijn niet wanneer het gesprek wordt beëindigd door de andere partij. Hierdoor lijk je nog steeds in gesprek te zijn. Sluit zelf het gesprek af door op het rode hoorntje te drukken.

    Soms hebben deze DECT-toestellen een reset nodig hebben. Haal het basisstation een halve minuut van de stroom en sluit het daarna weer aan.

  • Hoe kan ik de functie "wisselgesprek" aan- en uitzetten?

    Als je telefonie afneemt bij Kabelnoord, staat standaard het wisselgespek aan. Verdere informatie vind je in de handleiding telefonie.

Over Kabelnoord

  • Partners - verkooppunten
  • Vacatures

Veelgestelde vragen

  • Internet
  • TV & Radio
  • Telefonie
  • Glasvezelnetwerk Buitengebied
  • Mijn Kabelnoord
  • Mijn webmail
  • Mijn telefoonrekening
  • Wijzigingen doorgeven
  • Accountbeheer E-mail

Volg ons

  • Volg ons op Facebook
  • Volg ons op Twitter

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Aanmelden

© 2021 Kabelnoord Alle rechten voorbehouden. KvK-nummer 01078264.
  • Algemene voorwaarden
  • Privacy & Cookies
  • Disclaimer
  • Sitemap
  • Colofon
Delen
  • WhatsApp
  • E-mail
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Deel deze pagina via mail

* Verplichte velden