• Klanten met een internetabonnement van Kabelnoord kunnen gratis gebruik maken van WiFi-extra. Met WiFi-extra kun je het wifi-bereik in jouw woning vergroten. WiFi-extra vraag je aan via Mijn Kabelnoord. Zo vraag je WiFi-extra aan via Mijn Kabelnoord:

    1. Ga naar Mijn Kabelnoord en log in met jouw gegevens



    2. Klik onder “Mijn Producten” op “Internet”



    3. Klik vervolgens op “internet-abonnement aanpassen”



    4. Scroll een stukje naar beneden

    5.Klik op het vakje ”Basisset wifi-extenders”

    6.Kies vervolgens voor “Wijziging versturen”



    Je hebt nu WiFi-extra besteld. Je ontvangt een bevestiging van je bestelling per e-mail.

  • Om je nieuwe WiFi-extra thuis te installeren gebruik je de installatiehandleiding WiFi-extra.

  • Voor de installatie van WiFi-extra heb je een mobiel apparaat (smartphone of tablet) nodig. Download in Google Play of Apple Play Store de AirTiesWifi app.

  • Controleer de internetverbinding op je mobiele toestel. Als je mobiele telefoon is verbonden met het internet maar het lukt niet om de app te downloaden, dan voldoet jouw telefoontoestel waarschijnlijk niet aan de door de app gestelde eisen.

  • Wees er zeker van dat je mobiele telefoon gebruik maakt van hetzelfde netwerk als je WiFi-extra. Als het probleem zich blijft voordoen, reset dan de app en start de app opnieuw op.

  • Probeer de delete app data door de volgende stappen te nemen (deze kunnen afhankelijk zijn van je mobiele telefoon/ device); Settings > Apps > AirTies WiFi > Storage > clear data om het probleem op te lossen.

  • Ga hiervoor naar het menu Gast-netwerk (Guest Network) en activeer het door de ON /OFF toets te swipen naar ON. Voer in het tekstgedeelte de Netwerk Naam en Password (wachtwoord) in en toets op Done(Gereed), rechts bovenin. De instelling kan op ieder moment aangepast worden door de Edit (Bewerk) toets in te toetsen.

  • Ga hiervoor naar het menu Energy Saver (energiebespaarder) en activeer door ON /OFF toets swipen naar rechts (ON) en voer de start en eindtijd in. Om het programma alleen op specifieke dagen in te stellen vink je Repeat Everyday (Herhaal dagelijks) uit en selecteer je de dagen dat je de Energiebespaarder wil laten activeren.

    Je kan ook de WPS-toets op ieder WiFi-extra apparaat ingedrukt houden voor 1 seconde. Deze laatste optie zal ook de verbinding verbreken met het apparaat wanneer het al in Energy Saver mode staat

  • De WiFi-extra punten werken het beste als je het huidige wifi via het modem uitschakelt. Je vindt de handleiding hier:

    Klik hier voor de handleiding

  • Het serienummer van jouw WiFi-extra vind je op de sticker aan de onderzijde van het WiFi-extra apparaat. Zie afbeelding hieronder: serienummer (S/N):

  • Wifi-signalen kunnen verzwakt worden bij gebouwen en materialen zoals beton en houtskelet of glas.

    Kijk hier voor alle informatie.

  • • Controleer of de wifi-verbinding van beide units en het mobiele apparaat aan staat.
    • Controleer of de units wifi-lichtjes groen branden. Is dit niet het geval, herstart dan je unit.
    • Ga terug naar de instellingen, toets de Reset (Herstart) button (in een smalle opening op de achterzijde) voor 5–10 seconden in. Een paperclip of een tandenstoker met een scherpe punt kun je hiervoor goed gebruiken. Wanneer het herstarten is begonnen, zie je een tijdelijke flikkering en de unit zal in zo’n 3 minuten herstarten naar de fabrieksinstellingen.

  • Wifi kan om verschillende redenen langzaam zijn:
    • Plaats de tweede unit niet te ver weg van de eerste, maar zet hem ook niet te dichtbij (minimaal 3 meter).
    • Controleer het netwerkverkeer, want grote bestanden downloaden of streamen kan veel doen met je wifi prestatie.
    • Wees er zeker van dat je internetsnelheid voldoende is. Doe de speedtest(link). Soms lijkt het alsof de wifi-snelheid onvoldoende is, maar ligt het aan de internetsnelheid.

  • Controleer of de extenders (ook wel punten genoemd) aan staan en dat de Energy Saver (energiebespaarder) niet aan staat. Als de Energy Saver aan staat, kan het hoofdstation hem niet zien. Je kunt hem uitschakelen via de mobiele app of door de WPS-toets (zit op de voorkant van de WiFi-extra extender) gedurende 3 seconden in te drukken.

  • De software van alle WiFi-extra extenders wordt automatisch geüpdatet door het systeem. Deze handelingen worden altijd in de nacht uitgevoerd om een eventuele verstoring zo klein mogelijk te houden.

  • Links onderin (achterkant) zit een kleine Reset toets die je voor 5–10 seconden ingedrukt kunt houden. Een paperclip of een tandenstoker met een scherpe punt kun je hiervoor goed gebruiken. Wanneer het herstarten is begonnen zie je een tijdelijke flikkering en de extender zal in zo’n 3 minuten herstarten naar de fabrieksinstellingen.

  • De WiFi-extra oplossing is eigendom van Kabelnoord. Bij beëindiging van je internetabonnement moet de Wifi-extra set geretourneerd worden aan Kabelnoord. Bij niet terugsturen is Kabelnoord genoodzaakt om je een factuur te sturen.

  • De WiFi-extra basisset kun je uitbreiden met maximaal 3 extra extenders.

< WhatsApp Scan & chat

Scan de code met uw mobiele telefoon en begin te chatten of klik op Whatsapp Web