Kabelnoord tv-app

  • De eerste tv-app, die we de Kabelnoord Live TV-App noemden, is vanaf 1 juni 2021 niet meer te downloaden en te gebruiken. Alle klanten die de oude app van producent Vinson gebruiken, hebben in week 20-2021 een oproep gehad om over te stappen naar de nieuwe app. Alle informatie voor de overstap vind je hier.

    De nieuwe app is in de App Store en Google Play te herkennen aan dit icoon:Kabelnoord TV app

    41 zenders, waarvan 25 interactief

    De nieuwe tv-app bevat 41 zenders, waarvan je de programma's van 25 zenders kunt herstarten (begin gemist), pauzeren en terugkijken. 

    zenderoverzicht tv-app

    Tv-app is gratis

    Heb je internet en tv van Kabelnoord? Dan kun je gratis gebruikmaken van de tv-app. 

    registreren voor tv-app

  • Je kunt de tv-app gebruiken op smartphones en tablets. De app werkt op iOS 9 (of hoger) en voor Android op de meeste apparaten met minimaal Android 6.0.

    De app kan ook op de laptop en/of computer gebruikt worden, gebruik daarbij Chrome als browser. Je vindt de webpagina op www.kabelnoordtv.nl. Let op: ook hiervoor moet je je registreren.

    tv-app in de browser

  • De tv-app van Kabelnoord is ook te benaderen via de laptop of computer. Dus ook zonder smartphone of tablet kun je gebruikmaken van de tv-app. Je dient je ten alle tijde te registreren. Daarna ga je in de browser naar www.kabelnoordtv.nl en daar log je in. 

    Let op:

    • gebruik Chrome als browser
    • altijd eerst registreren met je hoofd KNID e-mailadres
  • De tv-app werkt op praktisch iedere (wifi)verbinding in de EU. Je hebt niet perse een Kabelnoord-internetverbinding nodig om je tv-app te gebruiken.

    Goed om te weten: sommige campings en hotels 'verbieden' streaming op hun wifiverbindingen. De tv-app zal op die locaties niet werken. Controleer -wanneer je tv-app weigert- altijd de mogelijkheden van het netwerk dat je gebruikt. 

  • De tv-app is een gratis product voor klanten van Kabelnoord die een internet- + televisieabonnement afnemen. 

    meer informatie

  • De tv-app heeft 41 zenders. Op 25 hiervan kun je programma's herstarten en terugkijken. Welke dit zijn vind je hier.

    Het heeft met tv-rechten te maken dat niet alle zenders de mogelijkheid bieden om te herstarten en terug te kijken. Ook zijn er in sommige gevallen technische beperkingen. Kabelnoord streeft ernaar dat in de loop van de tijd herstarten en terugkijken op meer zenders mogelijk wordt.

    Opnemen

    Opnemen in de tv-app is mogelijk bij de tv-abonnementen TV Compleet en TV Maximaal. Dit zijn relatief nieuwe tv-abonnementen, waardoor het kan gebeuren dat je al lange tijd klant bent, maar deze abonnementen niet 'kent'. Je kunt TV Compleet of TV Maximaal aanvragen via het bestel- en wijzigingsformulier, dan krijg je opnemen in de tv-app tot je beschikking. Je kunt er ook voor kiezen om een TV-ontvanger met actieve opnamefunctionaliteit te nemen. Ook die kun je aanvragen via het bestel- en wijzigingsformulier.

    bestellen of wijzigen

  • Opnemen in de tv-app is mogelijk bij de tv-abonnementen TV Compleet en TV Maximaal. Dit zijn relatief nieuwe tv-abonnementen, waardoor het kan gebeuren dat je al lange tijd klant bent, maar deze abonnementen niet 'kent'. Je kunt TV Compleet of TV Maximaal aanvragen via het bestel- en wijzigingsformulier, dan krijg je opnemen in de tv-app tot je beschikking. Je kunt er ook voor kiezen om een TV-ontvanger met actieve opnamefunctionaliteit te nemen. Ook die kun je aanvragen via het bestel- en wijzigingsformulier.

    Synchronisatie met TV-ontvanger

    Wanneer je een TV-ontvanger gebruikt met actieve opnamefunctie, dan synchroniseren de opnames van de app met de TV-ontvanger en visa versa.

  • In de tv-app van Kabelnoord zijn van 25 zenders de programma's tot 7 dagen na uitzending beschikbaar om terug te kijken. In het zenderoverzicht van de tv-app zie je welke zenders dit zijn.

    zenderoverzicht tv-app

  • Er zitten 41 zenders in de tv-app. Op 25 daarvan kun je programma's herstarten, pauzeren en terugkijken. 

    zenderoverzicht tv-app

  • Als je internet en tv hebt van Kabelnoord, dan heb je toegang tot de tv-app. Je moet wel je account activeren. Hiervoor heb je je hoofd-KNID e-mailadres nodig. Op de tv-app pagina staan alle links vermeld en kun je zonodig je hoofd-KNID e-mailadres opvragen.

    meer info en registreren

     

  • Met een iPad of iPhone kun je met je Apple-account de app Kabelnoord TV downloaden in de App Store.

    Als je een Androidapparaat hebt dan kun je de app Kabelnoord TV downloaden in de Google Play.

    Meer informatie en directe links.

  • Je gebruikersnaam is je hoofd KNID e-mailadres, dus je e-mailadres van Kabelnoord eindigend op @knid.nl. Je wachtwoord maak je zelf aan via www.kabelnoordtv.nl.

    Ben je je hoofd KNID e-mailadres vergeten of wil je meer informatie en/of registreren? Ga dan naar de tv-app pagina.

    meer info

     

  • Ga naar www.kabelnoordtv.nl. Klik op 'wachtwoord vergeten'. Je ontvangt een nieuw wachtwoord op je @knid.nl e-mailadres. Dit geldt alleen als je je geregistreerd hebt voor de tv-app. Gebruik je de tv-app voor het eerst, dan dien je je te registreren

    Weet je je hoofd KNID e-mailaccount niet meer? Deze kun je opvragen via de tv-app pagina (onderaan).

     

     

  • De tv-app ondersteunt Google Chromecast en Apple TV. Met Chromecast of Apple TV stream je eenvoudig je favoriete content van je smartphone of tablet naar je tv-scherm. Op deze manier wordt je 'tweede scherm' je afstandsbediening voor je eerste scherm, de televisie.

    Om Chromecast of Apple TV te kunnen gebruiken heb je een smartphone of tablet nodig met een Apple (iOS 9.0 en hoger) of Android 6.0. besturingssysteem. Daarnaast heb je een tv nodig met een vrije HDMI-poort en een Chromecast (1e of 2e generatie). Chromecast/Apple TV zijn apparaten voor streaming. Ze worden aangesloten op de HDMI-poort van je tv. Chromecast en Apple TV zijn onder andere verkrijgbaar bij Kabelnoord partners.

  • Je kunt de tv-app downloaden op zoveel apparaten (devices) als je wilt. De tv-app gebruiken kan op maximaal 3 apparaten tegelijk. 

     

  • Waarschijnlijk is de internetverbinding die je gebruikt niet optimaal, of het netwerk wat je gebruikt (bijvoorbeeld dat van de camping, of het hotel) staat streaming niet toe.

    Ook kan het zijn dat er op teveel mensen gebruikmaken van dezelfde verbinding als jij. Als het wifi-bereik of de internetsnelheid onvoldoende is, zal de beeldkwaliteit verminderen. 

  • Wanneer je internetverbinding van een minder goede kwaliteit is of als er te veel mensen tegelijk van het internet gebruik maken, kan het zijn dat de app onvoldoende data ontvangt om optimaal te werken. Je apparaat zorgt er dan automatisch voor dat je enkel geluid hoort, maar geen beeld ziet. Controleer de signaalsterkte van je wifi-verbinding. Ga na of er niet te veel gebruikers tegelijk aan het surfen zijn op je internetverbinding. 

  • Als je de koptelefoon verwijdert zal het geluid uitvallen en het beeld pauzeren. Tik op de play-knop en je programma zal opnieuw starten. Dit is een standaardfunctionaliteit, die je dus niet kunt wijzigen.

  • Als je een internet- en televisieabonnement afneemt, kun je gebruikmaken van de tv-app van Kabelnoord. Met de tv-app kun je live televisiekijken, herstarten, pauzeren en terugkijken op 41 zenders. Opnemen kan ook, maar die mogelijkheid is afhankelijk van je tv-abonnement. 

    meer informatie

  • Je kan de tv-app gebruiken op smartphones en tablets. De tv-app werkt op iOS 9 (of hoger) en voor Android op de meeste apparaten met minimaal Android 6.0. Je kunt de app maximaal op drie devices (apparaten) tegelijk gebruiken.

    De mogelijkheden van de app zijn ook beschikbaar via de laptop en computer. Ga hiervoor naar www.kabelnoordtv.nl , om via de browser (Chrome) te kunnen kijken dien je je net als bij gebruik van de app vooraf te registreren. 

    registreren

     

  • Als je de tv-app wilt gebruiken, dan moet je je eenmalig registreren met je KNID e-mailadres. Dit moet het hoofdaccount zijn, dus geen alias. Je kunt je dus niet registreren met Gmail, Hotmail, Outlook etcetera.

    Is dat handig?

    We kunnen ons voorstellen dat het voor jou handiger is om een zelfgekozen e-mailadres te gebruiken. De technische uitwerking van onze abonnementen is echter gekoppeld aan jouw KNID e-mailaccount. Of jij je KNID e-mailadres zelf gebruikt staat hier los van. Voor onze communicatie gebruiken we wel jouw eigen gekozen e-mailadres, dit hoeft niet perse KNID te zijn.

    Wachtwoord tv-app vergeten

    Als je je wachtwoord van de tv-app bent vergeten (let op, bij de eerste registratie voer je een zelfverzonnen wachtwoord in), dan komt de herstelmelding op je KNID e-mailaccount binnen. Heb je geen toegang tot je KNID e-mailaccount? Dan kun je met het formulier op de tv-app pagina je gegevens opvragen.

    naar tv-app pagina