• Kabelnoord bewaart gegevens van klanten. Kabelnoord houdt zich daarbij te allen tijde aan de wet. Er worden NAW gegevens bewaard, maar bijvoorbeeld ook betaalgegevens en gegevens over telefoon- en mailverkeer. Kabelnoord doet dit uit oogpunt van correcte aflevering van producten, juiste  facturatie  en service. Zo heeft bijvoorbeeld de klant het recht om tot een jaar na dato zijn telefoonfactuur ter discussie te stellen. De klant kan zijn facturen nog tot een jaar terug zelf bekijken. Kabelnoord bewaart daarom de gegevens die de basis vormen voor de telefoonfactuur een jaar. Gegevens over betalingen moeten van de Belastingdienst 7 jaar worden bewaard.  

    Kabelnoord gaat erg zorgvuldig om met klantgegevens. We zijn daarvoor gecertificeerd volgens de norm ISO-27001 die speciaal in het leven is geroepen voor het omgaan met vertrouwelijke gegevens.

    Kabelnoord geeft geen opgeslagen gegevens van klanten aan anderen, behalve op bevel van de rechter-commissaris individuele gegevens van klanten, die onderwerp zijn van een strafrechtelijk onderzoek. 

  • Kabelnoord schrijft het abonnementsgeld van de lopende maand op of rond de 21ste van elke maand af van de bij ons bekende rekening.

  • Het bankrekeningnummer van Kabelnoord is:

    NL60ABNA0816304920 t.n.v. NV Kabeltelevisie Noordoost-Friesland

  • Kabelnoord hanteert bij een nieuw abonnement een opzegtermijn van 1 jaar, daarna geldt een opzegtermijn van 1 maand. De verschillende diensten of opties kunnen per maand opgezegd worden. Indien de opzegtermijn langer of korter is, zoals bij sommige acties, dan vermelden we dat bij de actievoorwaarden.

  • Het is mogelijk om je contract te laten overnemen binnen het huishouden (echtscheiding / uit huis gaan kinderen). Een contract-overname kan alléén schriftelijk worden ingediend met ondertekening van beide partijen. Je dient de contract-overname te sturen naar:

    Kabelnoord
    Postbus 30
    9100 AA Dokkum

    Langsbrengen aan de klantenbalie kan ook op werkdagen tussen 8.00-17.00 uur. 


    In de contract-overname moet vermeld worden:

    • Naam, adres en woonplaats van zowel oude als nieuw partij 
    • Geboortedatum nieuwe partij 
    • Betaalgegevens nieuwe partij
    • Akkoord met de Algemene Voorwaarden
    • T.b.v. evt. internet abonnement: aangeven of er een nieuw e-mailadres en wachtwoord gewenst is 
    • T.b.v. evt. telefonie abonnement aangeven of er een nieuw wachtwoord gewenst is (inzage belkosten www.ikbelmetkabelnoord.nl)
    1. Als de klant verhuist naar een adres binnen het gebied waar Kabelnoord haar diensten levert, dan stelt hij Kabelnoord daarvan tenminste één maand van tevoren op de hoogte en bepaalt Kabelnoord in overleg met de klant de datum met ingang waarvan de door de klant afgenomen diensten op het nieuwe adres in principe worden geleverd.
    2. Als de klant verhuist naar een adres buiten het gebied waar Kabelnoord haar diensten levert of naar een adres waar Kabelnoord een door de klant afgenomen dienst niet levert of kan leveren, dan heeft hij het recht het abonnement schriftelijk of digitaal op te zeggen met inachtneming van een opzegtermijn van één maand.
    3. Het eventueel door Kabelnoord beschikbaar gestelde modem, inclusief toebehoren, blijft achter op het perceel.

    Alleen schriftelijke wijzigingen worden in behandeling genomen. 

    Je kunt hiervoor het formulier Verhuizing doorgeven gebruiken of stuur een brief.

    Het adres is: 

    Kabelnoord
    Postbus 30
    9100 AA Dokkum

    Langsbrengen kan bij ons kantoor aan de Pier Prinslaan 21 in Dokkum. 
    Voor opzegging via de e-mail: info@office.kabelnoord.nl.

  • Je moet een verhuizing schriftelijk aan ons door geven. Je kunt hiervoor het formulier Verhuizing doorgeven gebruiken of stuur een brief.

    Het adres is: 

    Kabelnoord
    Postbus 30
    9100 AA Dokkum

    Langsbrengen kan bij ons kantoor aan de Pier Prinslaan 21 in Dokkum. 
    Voor opzegging via de e-mail: info@office.kabelnoord.nl.

  • Op dit moment kunnen onze klanten dit niet online achterhalen. Hier vind je de producten die op het coax netwerk geleverd worden en de produten die tot 1 september 2019 voor glasvezel beschikbaar waren. Wil je na 1 september een abonnement nemen of wijzigen doe dan eerst de postcodecheck

    Er wordt gewerkt aan een klantportaal (mijn Kabelnoord) waarin we dit zouden willen opnemen, maar helaas is dit nog niet gerealiseerd. Wil je weten welke diensten je afneemt, neem dan contact op met de klantenservice.

  • Op dit moment kunnen onze klanten dit niet online achterhalen. Hier vind je de producten die op het coaxnetwerk geleverd worden en de produten die tot 1 september 2019 voor glasvezel beschikbaar waren. Wil je na 1 september 2019 een abonnement nemen of wijzigen doe dan eerst de postcodecheck

    Er wordt gewerkt aan een klantportaal (mijn Kabelnoord) waarin we dit zouden willen opnemen, maar helaas is dit nog niet gerealiseerd. Wil je weten welk abonnement je hebt, neem dan contact op met de klantenservice.

  • We kunnen ons voorstellen dat de afhandeling van de zaken van een overledene niet altijd even makkelijk is. Daarom maken we het graag eenvoudig. Je kunt dit via het formulier 'Abonnement bij overlijden'  aan ons doorgeven. We beëindigen dan het abonnement of zetten het op een andere naam. 

    Je kunt het ook schriftelijk of via de e-mail aan ons doorgeven.

    We hebben dan de volgende gegevens nodig:

    • naam van de overleden klant
    • adres waarop het abonnement was afgesloten
    • correspondentieadres van de nabestaande
    • aangeven of het om opzegging of overname van het abonnement gaat. 

    Ons adres is:

    Kabelnoord
    Postbus 30
    9100 AA Dokkum

    Langsbrengen kan bij ons kantoor aan de Pier Prinslaan 21 in Dokkum. 
    Voor opzegging of overname via de e-mail: info@office.kabelnoord.nl.

  • Het is mogelijk om je contract te laten overnemen binnen het huishouden (echtscheiding / ouder-kind). Een contract-overname kan alléén schriftelijk worden ingediend met ondertekening van beide partijen. Je dient de contract-overname te sturen naar:

    Kabelnoord
    Postbus 30
    9100 AA Dokkum

    Langsbrengen aan de klantenbalie kan ook op werkdagen tussen 8.00-17.00 uur. 

    In de contract-overname moet vermeld worden:

    • Naam, adres en woonplaats van zowel oude als nieuwe partij 
    • Geboortedatum nieuwe partij 
    • Betaalgegevens nieuwe partij
    • Akkoord met de Algemene – en Actievoorwaarden
    • T.b.v. evt. internet abonnement: aangeven of er een nieuw e-mailadres en wachtwoord gewenst is 
    • T.b.v. evt. telefonie abonnement aangeven of er een nieuw wachtwoord gewenst is (inzage belkosten www.ikbelmetkabelnoord.nl)
  • Het abonnement kun je makkelijk via het online formulier Abonnement wijzigen naar wens aanpassen. Dat geldt voor alle diensten van Kabelnoord. Doe eerst de postcodecheck en kies bij het bestelformulier rechts onde de kassabon de link Wijzigingen.

    Daar kun je internetsnelheid, televisie abonnement en telefonieopties wijzigen. Kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op. 

  • De algemene voorwaarden van Kabelnoord vind je hier:

    Algemene voorwaarden

  • Kabelnoord is verplicht om de persoonlijke inloggegevens per post te verstrekken (AVG). Wij verstrekken nooit wachtwoorden per e-mail. Ook vragen we nooit om wachtwoorden via e-mail. Het verstrekken van de inloggegevens per post is dus een veiligheidsoverweging.

  • Als je één of meer diensten wilt opzeggen kun je dat via het online formulier Abonnement wijzigen aangeven. Daar verschijnen alle diensten en kun je per dienst aangeven of je deze wel of niet wilt opzeggen.

    Wil je het hele contract opzeggen, dan doe je dat hier: 'abonnement opzeggen'.