Overstappen

Handige tips als je wilt overstappen naar Kabelnoord.

  • Controleer of je bij je huidige provider te maken hebt met een opzegtermijn. In veel gevallen, mits je langer dan een jaar klant bent, is de opzegtermijn een maand.
  • Bel je nu met de vaste lijn via een andere aanbieder, zeg dan je telefonie-abonnement bij hen niet op voordat Kabelnoord een afspraak heeft gemaakt voor de installatie van telefonie . Pas daarna kun je veilig je telefonieabonnement opzeggen. Anders zit je wellicht ongewild zonder telefoon of kun je je huidige vaste telefoonnummer niet meer meenemen. De medewerkers op ons Klantencentrum vertellen je graag meer over het meenemen van je huidige nummer en het opzeggen bij je huidige provider.
  • Kabelnoord kan alleen telefonieabonnementen van KPN voor haar klanten opzeggen. Andere aanbieders dienen door de klant zelf te worden opgezegd. Voor KPN-klanten geldt dat zij in het bestelproces van deze website hun gegevens kunnen opgeven voor de opzegging. Voor klanten van andere telefonie-aanbieders hebben wij een opzegbrief beschikbaar. 
  • Internetabonnementen dien je altijd zelf op te zeggen. Ook als je bijvoorbeeld Internet + Bellen van KPN hebt, dan dien je het internetdeel uit je abonnement zelf op te zeggen.
  • In het bestelproces van de website kun je aangeven of je onbeperkt wilt bellen naar álle vaste, mobiele en/of vaste buitenlandse nummers (met uitzondering van service- en 0900 nummers) en of je nummerherkenning wenst. Je kunt alle telefonieopties bekijken op de pagina Telefonie.

Download opzegbrief