"Geen zenders gevonden", wat kan dit betekenen?

Waarschijnlijk heb je bij de eerste installatie de gegevens niet goed ingevuld. Druk op de 'ok knop' om naar het juiste menu te gaan (raadpleeg eventueel de handleiding van je televisie of digitale decoder). Bij de instelling wordt gevraagd naar een aantal gegevens, deze staan op je Startpakketdoosje vermeld. Ook hieronder staan ze weergegeven. Wanneer  je deze invult, dan vindt je ontvanger vast alle zenders:

Frequentie:  306.00(0) Mhz
Aantal symbolen: 6875
Networkid:  9100
Modulatie:  256 QAM

Sommige televisies/ontvangers geven aan dat er vijf of meer vakjes moeten worden ingevuld. Vul de vakjes die je 'over' hebt met nullen, de waardes van Kabelnoord geef je op in de laatste vakjes.

Wanneer je de gegevens goed hebt ingevuld en het probleem doet zich nog steeds voor, controleer dan of het “gewone” analoge signaal wel aanwezig is of dat dit misschien heel slecht is. Dit zou ook een reden kunnen zijn voor het niet kunnen ontvangen van het digitale signaal.

Heb je een goed analoog signaal, maar nog steeds geen digitale zenders? Neem dan contact op met ons Servicecentrum op 0519-701 701 optie 1. Dan overleggen we over de mogelijke oorzaak.