Ik heb draadloos internet, maar wanneer ik verbinding probeer te maken, dan lukt dit niet. Hoe kan dat?

Dit kan een aantal redenen hebben. Het is mogelijk dat de computer te ver van de router af staat of dat er een aantal muren/vloeren tussen zit, waardoor het signaal niet sterk genoeg is. Wanneer de afstand een probleem is, dan kun je één van beide apparaten verplaatsen, waardoor ze dichter bij elkaar staan. Wanneer het probleem wordt veroorzaakt door muren/vloeren, dan is de beste oplossing om een kabel te trekken naar de desbetreffende computer. Er zijn “versterkers” te koop voor een draadloze router, maar dit is niet altijd een werkende oplossing.

Een andere reden zou kunnen zijn dat jouw computer probeert een verbinding te maken met een andere router dan je eigen. Dit kan gebeuren wanneer het signaal van deze router sterker is dan de router die bij je thuis staat of wanneer deze onbeveiligd is. De computer zal dan verbinding proberen te maken met het sterkste signaal. Je kunt dit oplossen door je de verbinding met het andere netwerk te verbreken en verbinding te maken met je eigen router. 

Heb je nog steeds geen verbinding? Neem voor ondersteuning contact op met het Servicecentrum op 0519 701 701 of gebruik het contactformulier voor technische vragen.