Continuïteit van diensten tijdens Coronamaatregelen                      Pas op voor phishing e-mails!

Wat kan ik verwachten van provider Kabelnoord als het netwerk geschikt is voor activatie?

Kabelnoord legt een nieuw glasvezelnetwerk aan in onder ander het buitengebied en is daardoor netwerkbeheerder. Daarnaast is Kabelnoord provider op dit netwerk door het aanbieden van diensten als internet, radio, televisie en telefonie.

Als je gekozen hebt voor een abonnement bij Kabelnoord, kun je voor de installatiewerkzaamheden bij je in huis, het volgende verwachten.

Aannemer Van Gelder Telecom heeft, namens Kabelnoord, het glasvezelpunt in je woning geïnstalleerd. Binnen 10 werkdagen na deze installatie maakt aannemer Centric een telefonische afspraak met je voor het installeren en activeren van de door jouw bestelde diensten. De afgesproken datum dat Centric bij je komt, kun je aanhouden als ‘opzegdatum’ bij je huidige provider, want op dat moment worden de diensten van Kabelnoord bij je geactiveerd.

Waarom heb ik een UTP- en coaxkabel nodig tussen het glasvezelmodem en de Interactieve TV-ontvanger?
Voor de beste beeld- en geluidskwaliteit heb je een UTP- en COAX-kabel nodig tussen het glasvezelmodem en je Interactieve Televisie ontvanger. Heb je bij je aanmelding gekozen voor een basisinstallatie? Dan is de eerste 20 meter kabel bij de installatie inbegrepen. Is de afstand tussen je glasvezelmodem en de TV meer dan 20 meter? Hou dan rekening met extra kosten.

Op de afgesproken tijd komt de monteur bij je en maakt verbinding met internet, televisie en/of telefonie, al naar gelang je abonnement. Lees wat de Basisinstallatie inhoudt.

Zodra de monteur alles heeft geïnstalleerd, gaat het abonnement in bij Kabelnoord. Is er bij het afsluiten van het abonnement een netwerkvergoeding berekend, dan wordt dit bedrag de eerstvolgende maand geind. Het abonnementsgeld wordt altijd op of rond de 21e van de maand geïncasseerd.

Je nieuwe e-mailadres ontvang je per post nadat de installatieafspraak is gemaakt. 

NB: facturen ontvang je heel gemakkelijk digitaal in de mail. Zorg dat het mailadres waar je de factuur op wilt ontvangen bij ons bekend is, dat kun je doen door een mail te sturen met je debiteurnummer of even contact op te nemen via 0519-701 701.