Storing Schiermonnikoog opgelost

Geplaatst op 18 augustus 2018

Update - Maandag 20 augustus - 14.00 uur | Storing opgelost
De tijdelijke verbinding vanaf Lauwersoog naar Schiermonnikoog werkt. Alle Kabelnoord abonnees op Schiermonnikoog kunnen inmiddels weer gebruik maken van internet, telefonie en televisie. Abonnees op het eiland hoeven niets te doen. Het modem komt vanzelf online.

Hulp nodig?
Komt jouw modem niet online? Reset het glasvezelmodem door hem één minuut van de stroom te halen. Heb je technische hulp nodig? Neem dan contact op met het Servicecentrum van Kabelnoord via telefoonnummer 0519-701701.

Update - Maandag 20 augustus - 13.15 uur
KPN legt op dit moment de laatste hand aan het realiseren van de tijdelijke verbinding via Lauwersoog naar Schiermonnikoog. Aansluitend controleren KPN en Kabelnoord de werking van deze verbinding. Doelstelling is dat de abonnees op Schiermonnikoog tegen het einde van de dag weer kunnen beschikken over internet en telefonie. 

Update - Maandag 20 augustus - 11.30 uur
KPN monteurs zijn druk bezig met de werkzaamheden. KPN hoopt dat de omleiding via Lauwersoog in de loop van de middag is gerealiseerd. Aansluitend proberen KPN en Kabelnoord de diensten via de nieuwe verbinding weer tot stand te brengen. Dit zal enige tijd in beslag nemen. Zodra er meer nieuws is zal Kabelnoord dit melden.

Update - Maandag 20 augustus - 8.45 uur
KPN is bezig met het realiseren van een omleiding van de verbinding in de Waddenzee. Omdat het een complexe situatie betreft is het nog onduidelijk hoelang deze werkzaamheden in beslag nemen. Zodra er meer nieuws bekend is, zal Kabelnoord dit direct melden. Rond 11.30 uur verwacht Kabelnoord een nieuwe update te plaatsen.

Update - zondag 19 augustus - 22.00 uur
De oorzaak van de storing op Schiermonnikoog is een glasvezelbreuk in de verbinding van KPN. Helaas is KPN er vandaag niet in geslaagd om de storing te verhelpen. Er staan werkzaamheden ingepland voor maandagochtend om de verbinding met een tijdelijke voorziening weer tot stand te brengen.
 
Update - zondag 19 augustus - 14.00 uur

Uit onderzoek is gebleken dat de problemen zijn ontstaan door een defect in de aanvoerverbinding tussen de vaste wal en Schiermonnikoog. De verbinding door de Waddenzee is van KPN. KPN is bezig met herstelwerkzaamheden.

Zaterdag 18 augustus
Door een storing kunnen abonnees van Kabelnoord op Schiermonnikoog momenteel geen gebruik maken van televisie, internet en telefonie. Kabelnoord zoekt momenteel naar de oorzaak.