Op Koningsdag is Kabelnoord gesloten. Heb je een vraag? Bekijk het antwoord op de veelgestelde vragen of vul het contactformulier in. 

Kabelnoord ondanks wegwerkzaamheden wel bereikbaar

Eerste Hulp bij: Smartcard updaten

Geplaatst op 29 december 2023

Je hebt je tv een poosje niet gebruikt en nu heb je op jouw favoriete zender geen beeld en geluid…. Ook zie je opeens een E-melding op je tv-scherm verschijnen. Vervelend, maar een oplossing is nabij! Hier lees je hoe je eenvoudig zelf je smartcard kunt updaten vanuit je luie stoel.

Wat is het smartcardnummer?

Omdat je tv lange tijd niet is gebruikt, heeft je smartcard belangrijke updates gemist. Om weer beeld en geluid op je tv te krijgen is het nodig om je smartcard te updaten. Hiervoor heb je het smartcardnummer nodig, het smartcardnummer bestaat uit 11 cijfers en wordt op de smartcard vermeld. De smartcard vind je in je tv of in de digitale ontvanger bij je tv. Je kunt je smartcardnummer(s) ook terugvinden in Mijn Kabelnoord.

Tip: Laat je tv een half uur aan staan op NPO2 en wacht tot er beeld en geluid komt. Zie je na een half uur geen verandering en hou je de E18-, E19- of E30-melding in beeld? Volg dan het onderstaande stappenplan:

Stap 1: Controleren

Heb je het juiste smartcardnummer bij de hand? Kijk in Mijn Kabelnoord voor de smartcardnummers op jouw adres. Als je de smartcard uit je tv of digitale ontvanger haalt, schrijf het nummer dan op en plaats je smartcard op precies dezelfde manier terug in het apparaat.

Stap 2: Updaten

Ga naar de heractivatie pagina als de smartcard weer goed in het apparaat zit. Vul bij stap 2 het 11-cijferige smartcardnummer in en druk op de heractiveren-knop.

Stap 3: Weer beeld en geluid

Na circa 30 minuten wachten verdwijnt de E19-, E30- of E18- melding van je scherm en zie je weer beeld en hoor je geluid. Gebeurt er niets? Neem dan contact op met Kabelnoord.

< WhatsApp Scan & chat

Scan de code met uw mobiele telefoon en begin te chatten of klik op Whatsapp Web