Veelgestelde vragen

Algemeen

  • Kabelnoord bewaart gegevens van klanten. Kabelnoord houdt zich daarbij te allen tijde aan de wet. Er worden NAW gegevens bewaard, maar bijvoorbeeld ook betaalgegevens en gegevens over telefoon- en mailverkeer. Kabelnoord doet dit uit oogpunt van correcte aflevering van producten, juiste  facturatie  en service. Zo heeft bijvoorbeeld de klant het recht om tot een jaar na dato zijn telefoonfactuur ter discussie te stellen. De klant kan zijn facturen nog tot een jaar terug zelf bekijken. Kabelnoord bewaart daarom de gegevens die de basis vormen voor de telefoonfactuur een jaar. Gegevens over betalingen moeten van de Belastingdienst 7 jaar worden bewaard.  

    Kabelnoord gaat erg zorgvuldig om met klantgegevens. We zijn daarvoor gecertificeerd volgens de norm ISO-27001 die speciaal in het leven is geroepen voor het omgaan met vertrouwelijke gegevens.

    Kabelnoord geeft geen opgeslagen gegevens van klanten aan anderen, behalve op bevel van de rechter-commissaris individuele gegevens van klanten, die onderwerp zijn van een strafrechtelijk onderzoek. 

  • Kabelnoord schrijft het abonnementsgeld van de lopende maand op of rond de 21ste van elke maand af van de bij ons bekende rekening.

  • Het bankrekeningnummer van Kabelnoord is:

    NL60ABNA0816304920 t.n.v. NV Kabeltelevisie Noordoost-Friesland

  • Kabelnoord hanteert bij een nieuw abonnement een opzegtermijn van 1 jaar, daarna geldt een opzegtermijn van 1 maand. De verschillende diensten of opties kunnen per maand opgezegd worden. Indien de opzegtermijn langer of korter is, zoals bij sommige acties, dan vermelden we dat bij de actievoorwaarden.

Meer Algemeen vragen

Internet

  • Onze diensten worden via het internet protocol (IP) aangeboden op de ontvangers en hebben daarom internet nodig om te kunnen werken. Omdat gebruik wordt gemaakt van dit Internet Protocol zijn er voor interactieve TV geen beperkingen in het aantal zenders of diensten en zijn Interactieve toepassingen gemakkelijk te realiseren en aan te bieden. 

  • Een wijziging van jouw internetabonnement gaat in per de eerste van de maand.

    Je dient de abonnementswijziging schriftelijk aan ons door te geven. Je kunt ook dit online wijzigingsformulier insturen. Houd er rekening mee dat - net als bij een opzegging - er een wijzigingstermijn van een maand wordt gehanteerd.

  • Kabelnoord biedt haar klanten diverse installatie opties die bij de bestelling kunnen worden gekozen: 

    Diensten met Internet als basis: 

    1. Basis Installatie (€ 50,00) = de installateur installeert één computer, één televisie en één telefoon met maximaal 20 meter bekabeling per dienst. Het e-mailadres wordt ingesteld en bij een installatie waarbij ook telefonie wordt geïnstalleerd, zorgen we direct dat ook de telefoon goed werkt. Indien meer apparaten moeten worden aangesloten of meer meters bekabeling aangelegd dan worden meerkosten in rekening gebracht.

    2. Geen installatie = de TV-ontvanger wordt gratis bezorgd en je installeert alles zelf of laat alles installeren door een partner of ander bedrijf. Uiteraard zijn er handleidingen die je kunt raadplegen voor het aansluiten.

    Handleiding Interactieve Televisie

    Mocht het juiste modem niet aanwezig zijn, dan zal hiervoor een afspraak worden gemaakt. Hier zijn voor de klant geen extra kosten aan verbonden.


    Diensten met Televisie als basis:

    1. Basis Installatie (gratis) = de monteur komt langs om het modem aan te sluiten. De aansluiting en configuratie van de computer wordt door jezelf gedaan. Uiteraard zijn er de handleiding basisinstallatie coax en handleiding basisinstallatie glasvezel die je kunt raadplegen voor het aansluiten. 

    2. Volledige installatie (€ 50,00) = de installateur installeert één computer, één televisie en één telefoon. Het e-mailadres wordt ingesteld en bij een installatie waarbij ook telefonie wordt geïnstalleerd, zorgen we direct dat ook de telefoon goed werkt. 

     

  • Kabelnoord biedt haar klanten diverse installatie opties die bij de bestelling kunnen worden gekozen: 

    Diensten met Internet als basis: 

    1. Basis Installatie (€ 50,00) = de installateur installeert één computer, één televisie en één telefoon met maximaal 20 meter bekabeling per dienst. Het e-mailadres wordt ingesteld en bij een installatie waarbij ook telefonie wordt geïnstalleerd, zorgen we direct dat ook de telefoon goed werkt. Indien meer apparaten moeten worden aangesloten of meer meters bekabeling aangelegd dan worden meerkosten in rekening gebracht.
    2. Geen installatie = de Televisie Ontvanger wordt bezorgd en je installeert alles zelf. 

     Mocht het juiste modem niet aanwezig zijn, dan zal hiervoor een afspraak worden gemaakt, hier zijn voor de klant geen extra kosten aan verbonden.


    Diensten met Televisie als basis:

    1. Basis Installatie (gratis) = de monteur komt langs om het modem aan te sluiten. De aansluiting en configuratie van de computer wordt door jezelf gedaan.
    2. Volledige installatie (€ 50,00) = de installateur installeert één computer, één televisie en één telefoon. Het e-mailadres wordt ingesteld en bij een installatie waarbij ook telefonie wordt geïnstalleerd, zorgen we direct dat ook de telefoon goed werkt. 

Meer Internet vragen

TV & Radio

  • Een paar voordelen zijn: minder storingsgevoelig, veel betere beeld- en geluidskwaliteit, meer televisiezenders beschikbaar (dan analoog en DVB-C), mogelijkheid tot HDTV, mogelijkheid om programma's terug te kijken (programma gemist). 

  • Nee, als je Interactieve Televisie kiest, is de TV-Ontvanger onderdeel van de dienst en wordt gratis geleverd in de televisiepakketten. Bij meer televisies in huis kunnen er extra TV-ontvangers worden besteld voor een bedrag per maand voor interactieve televisie of aangesloten worden via Dititale Televisie met een standaard pakket TV-zenders. 

  • De interactieve diensten worden compleet geleverd met een ontvanger, die onderdeel is van de dienst en zorgt voor een goede werking, ook van alle extra functionaliteiten. Je kunt een extra ontvanger bestellen voor een tweede televisie. Het is wel mogelijk om een eigen decoder te gebruiken voor een tweede of derde televisie. 

  • Nee, de nieuwe diensten werken met een TV-ontvanger die bij de diensten wordt geleverd en een tweede en volgende televisie kunnen ook worden aangesloten op Digitale-TV zonder TV ontvanger. 

Meer TV & Radio vragen

Analoge TV

Meer Analoge TV vragen

Telefonie

  • Ja, de telefoniedienst kan maximaal twee telefoonnummers leveren.

    Deze kun je hier bestellen.

  • De juiste werking van de alarminstallatie voor wat betreft het uitbellen via de telefoonlijn wordt door Kabelnoord niet gegarandeerd. Meerdere alarminstallaties kunnen samenwerken met de analoge lijn die wij leveren met onze telefoniedienst, maar het is raadzaam om uw leverancier van het alarmsysteem te consulteren. Sommige verzekeraars stellen een speciale telefoonlijn die altijd beschikbaar is als voorwaarde. Onze telefoonlijn is bij stroomuitval in de woning niet meer actief en het alarmsysteem kan dan dus niet meer uitbellen naar een alarmcentrale of een mobiel nummer.

  • In principe in de vierde week van de maand.

  • Als je wilt weten welke gesprekken er precies gevoerd zijn en op welk tijdstip, kun je via internet de volgende gespreksgegevens opvragen:

    • Datum en starttijd gesprek
    • Tarieftype
    • Gespreksduur
    • Gebeld telefoonnummer
    • De gesprekskosten zijn gesorteerd op type gesprek: lokaal, lokaal Kabelnoord naar Kabelnoord, nationaal, mobiel en 0900-nummers. Nadat je de eerste keer een factuur hebt ontvangen met gesprekskosten, kun je gebruik maken van deze dienst.

      Als je ook internetabonnee bij Kabelnoord bent, ontvang je de factuur automatisch in de e-mailbox van je hoofdaccount. Ook kun je je gespreksoverzichten online bekijken.

    Wil je een factuur liever per post ontvangen, dan brengen wij hiervoor €1,50 administratiekosten in rekening.

Meer Telefonie vragen

Kabelnoord TV App

  • Met een iPad of iPhone kan je met je Apple-account de App gratis downloaden in de App Store. Als je een Android-apparaat hebt dan kun je de App downloaden in de Google Play Store. Aanmelden kan zodra je je persoonlijke inloggegevens van Kabelnoord (ook wel ‘Mijn Kabelnoord-gegevens’ genoemd) per post hebt ontvangen. Je dient je vooraf te abonneren op de gratis Kabelnoord TV dienst, dat doe je door het formulier Live TV App in te vullen.

    De Live TV App werkt alleen als jouw tablet en/of smartphone verbinding heeft met Kabelnoord internet.

  • Om gebruik te maken van Kabelnoord TV, dien je je aan te melden via het formulier 'Live TV App'. Wij voeren binnen enkele werkdagen je aanvraag door en je ontvangt daarna van ons je persoonlijke inloggegevens voor onder meer gebruik van Kabelnoord TV. Vervolgens kan je de App installeren op je tablet of smartphone. Het enige wat je dan nog moet doen is je aanmelden met je persoonlijke inloggegevens. Daarna kun je live tv kijken via je tablet. De Live TV App werkt alleen als jouw tablet en/of smartphone verbinding heeft met Kabelnoord internet.

  • Kabelnoord TV is een gratis dienst voor klanten van Kabelnoord die een internet- + Televisie-abonnement hebben van Kabelnoord. Kabelnoord TV is niet beschikbaar voor klanten met een groot zakelijk internetabonnement. Je dient je wel aan te melden voor gebruik van de dienst. Aanmelden doe je met het formulier 'Live TV App'.

    De Live TV App werkt alleen als jouw tablet en/of smartphone verbinding heeft met Kabelnoord internet.

  • Je gebruikersnaam en wachtwoord worden per post naar je gestuurd. Je kunt het wachtwoord altijd wijzigen in Mijn Kabelnoord. Kies dan Mijn Profiel, Log in gegevens en daar kun je je wachtwoord wijzigen.

Meer Kabelnoord TV App vragen

Glasvezelnetwerk Buitengebied Friesland

  • Als jij een aansluiting hebt afgenomen op het glasvezelnetwerk van Kabelnoord wacht dan met het opzeggen van abonnementen bij je huidige provider. Je ontvangt bericht van Kabelnoord zodra de monteur bij jou thuis komt om de abonnementen te activeren op het nieuwe glasvezelmodem.

  • Heb jij je aangemeld voor een glasvezelabonnement van Kabelnoord tijdens de vraagbundeling? Dan krijg je de basisinstallatie t.w.v. € 50,= cadeau. De monteur sluit één computer, televisie en telefoon binnen 20 meter van je glasvezelmodem aan. Is de afstand tussen het glasvezelmodem en jouw apparaten groter en moet er dus extra kabel gebruikt worden? Informeer dan bij de monteur naar de extra kosten.

  • De binnenhuisinstallatie kun je in de meeste gevallen ongewijzigd blijven gebruiken. Heb je gekozen voor Interactieve Televisie van Kabelnoord? Dan heb je een COAX- en UTP-kabel nodig vanaf het glasvezelmodem naar jouw Interactieve Televisie ontvanger. Eventueel kan de monteur vernieuwingen in jouw binnenhuisinstallatie voor je uitvoeren tegen de hiervoor vastgestelde tarieven. Uiteraard kun je dit zelf ook (laten) doen.

  • Het stroomverbruik van een glasvezelmodem is vergelijkbaar met dat van een kabelmodem. Je gaat dus geen extra energiekosten betalen over het verbruik van het modem.

Meer Glasvezelnetwerk Buitengebied Friesland vragen