Melding E-19 Freeview periode verlopen', wat betekent dat?

Melding 'E19- freeview periode verlopen' kan twee oorzaken hebben.

  1. Reden 1 kan zijn dat jouw aanmelding van je smartcard nog niet bij Kabelnoord binnen is. Bij het in gebruik nemen van een smartcard heb je tien werkdagen tijd om de smartcard aan te melden. Het kan ook zijn dat je met het verkooppunt van de smartcard hebt overlegd dat zij jou aanmelden.  Als wij jouw aanmelding niet hebben ontvangen, gaat het beeld van de digitale televisie automatisch op 'zwart'. De gratis freeviewperiode voor alle zenders is dan verlopen. Uiteraard wil je minimaal het Basisabonnement digitale zenders (gratis) ontvangen op je digitale decoder. Hiervoor dien je je smartcard aan te melden. Dit kun je doen door het formulier 'smartcard aanmelden' in te vullen. Bij ontvangst zet Kabelnoord het signaal weer door. 

  2. Een andere reden voor de melding kan zijn dat je digitale ontvanger een tijd lang (om willekeurige redenen) geen signaal van ons heeft ontvangen. Neem in dit geval contact op met ons Servicecentrum via 0519-701 701, optie 1. Onze medewerkers helpen je verder. Houd je smartcardnummer bij de hand.