• De zender die je probeert te bekijken is onderdeel van een pakket die niet in het abonnement zit. Voor deze pakketten geldt dat je je erop moet abonneren en ervoor moet betalen voordat je ze kunt bekijken. Wanneer je deze zender wel graag zou willen ontvangen, kijk dan in welk pakket de zender valt en bestel dit pakket. Wijzig hier je abonnement.

  • Melding 'E19- freeview periode verlopen' kan twee oorzaken hebben.

    1. Reden 1 kan zijn dat jouw aanmelding van je smartcard nog niet bij Kabelnoord binnen is. Bij het in gebruik nemen van een smartcard heb je tien werkdagen tijd om de smartcard aan te melden. Het kan ook zijn dat je met het verkooppunt van de smartcard hebt overlegd dat zij jou aanmelden.  Als wij jouw aanmelding niet hebben ontvangen, gaat het beeld van de digitale televisie automatisch op 'zwart'. De gratis freeviewperiode voor alle zenders is dan verlopen. Uiteraard wil je minimaal het Basisabonnement digitale zenders (gratis) ontvangen op je digitale decoder. Hiervoor dien je je smartcard aan te melden. Dit kun je doen door het formulier 'smartcard aanmelden' in te vullen. Bij ontvangst zet Kabelnoord het signaal weer door. 

    2. Een andere reden voor de melding kan zijn dat je digitale ontvanger een tijd lang (om willekeurige redenen) geen signaal van ons heeft ontvangen. Neem in dit geval contact op met ons Servicecentrum via 0519-701 701, optie 1. Onze medewerkers helpen je verder. Houd je smartcardnummer bij de hand.
  • Waarschijnlijk heeft jouw digitale ontvanger een tijd lang geen signaal van ons ontvangen. Je kunt zelf je smartcard online activeren of telefonisch contact opnemen met het Servicecentrum van Kabelnoord via 0519-701 701. Het servicecentrum kan jouw smartcard dan weer activeren. Zorg ervoor dat je digitale ontvanger aan staat en dat je het smartcardnummer door kunt geven.

  • Jouw digitale ontvanger geeft aan dat hij fysiek geen signaal ontvangt. Dit komt waarschijnlijk doordat er binnenshuis iets misgaat in de bekabeling. Misschien zit de kabel niet goed in de wandcontactdoos of in de digitale ontvanger. Loop dus allereerst je bekabeling na voordat je je verder verdiept in de foutmelding.

    Een andere reden voor de foutmelding E48 kan zijn dat je geen signaal van ons ontvangt. Dit kun je controleren door te kijken of de analoge televisie (kabeltelevisie), het internet of de telefoon wel werken (uiteraard alleen mogelijk als je ook internet en telefonie van Kabelnoord afneemt). Mochten ook deze diensten niet werken, dan kun je contact opnemen met ons Servicecentrum om een monteursafspraak te maken, bel hiervoor 0519-701 701, kies optie 1.

    Ben je een geheel nieuwe klant? Is er helemaal geen signaal in de woning? Doe dan eerst de postcodecheck en bekijk de mogelijkheden op jouw adres.