Storing Kabelnoord opgelost

Geplaatst op 14 maart 2014

Update: maandag 17 maart 2014, 15.00 uur
Kabelnoord TV App

Gebruikers van de gratis Kabelnoord TV App kunnen sinds vanmiddag weer gebruik maken van het live TV kijken op de iPhone, iPad en iPod. Heb je vragen over het gebruik van de Kabelnoord TV App? Neem dan contact op met het Service centrum van Kabelnoord via 0519-701701, optie 2.

***

Update: zaterdag 15 maart, 9.00 uur
Kabelnoord TV App

Gebruikers van de gratis Kabelnoord TV App kunnen in de loop van volgende week weer gebruik maken van het live TV kijken op de iPhone, iPad en iPod.

***

Update: vrijdag 14 maart 2014, 13.00 uur
Storing Kabelnoord opgelost

De storing welke donderdag 13 maart j.l. is ontstaan bij Kabelnoord, is in de loop van vrijdagochtend volledig opgelost. Alle abonnees kunnen weer gebruik maken van de producten televisie, internet en telefonie van Kabelnoord. De storing is donderdagmiddag mogelijk veroorzaakt door een hapering in de stroomvoorziening van de technische ruimte van Kabelnoord. Wat de exacte oorzaak van de storing is geweest, is momenteel nog niet duidelijk en wordt onderzocht.

Alle Kabelnoord-klanten hadden gisteren aan het eind van de middag weer de beschikking over televisie en radio. Een groot gedeelte van de klanten had gisteravond tevens de beschikking over alle producten, waaronder ook internet en telefonie.

Werkt uw internet niet? Reset het modem.
De storing is in het gehele gebied opgelost, maar werkt jouw internet nog niet? Dan kun je het modem handmatig resetten.

De verbinding resetten doe je in de volgende zeven stappen:
1. Zet de computer uit.
2. Als je een router hebt, haal die dan ook van de stroom. Een router is een apparaat waarmee de
    internetverbinding wordt verdeeld over meerdere computers. Ook kan een router worden gebruikt
    om een draadloze verbinding te maken.
3. Haal het modem van de stroom. Deze is te vinden in de meterkast of in de woonkamer.
4. Sluit na één minuut het modem weer aan.
5. Wacht tot dat het modem online is. het  modem is online zodra het lampje online of link brandt.
6. Zet de router aan en wacht tot deze online is. Geen router? Dan kan deze stap worden
     overgeslagen.
7. Zet de computer aan. Het kan tot twee minuten duren voordat de internetverbinding actief is.

Vragen?
Heb je vragen? Het servicecentrum is vandaag tot 20.00 uur bereikbaar op telefoonnummer 0519-701701, optie 2. Zaterdag tussen 11.00 en 15.00 uur.


***


Update: vrijdag 14 maart 2014, 10.30 uur
Storing Kabelnoord deels opgelost

Donderdag 13 maart j.l. is er een omvangrijke storing ontstaan bij Kabelnoord. Aan het einde van de middag hadden Kabelnoord-klanten tijdelijk geen televisie, internet en telefonie. Binnen een kort tijdsbestek waren de analoge en digitale TV zenders weer operationeel, evenals de radiozenders. Een gedeelte van de klanten kon sinds gisteravond weer bellen en gebeld worden en heeft tevens de beschikking over internet.

De werkzaamheden om het internet in ons gehele gebied weer volledig operationeel te krijgen, vergen meer tijd dan verwacht. Een deel van onze klanten heeft hierdoor geen beschikking over internet (en mogelijk telefonie). Er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Momenteel kunnen we helaas nog niet aangeven wanneer de storing is verholpen.

Hoe blijf ik op de hoogte?
Wanneer er updates zijn, melden we deze op onze (mobiele) website, Twitter en FacebookUpdates worden ook via de kabelkrant van Streekomroep RTV NOF gedaan.