Continuïteit van diensten tijdens Coronamaatregelen                      Pas op voor phishing e-mails!

Continuïteit van diensten tijdens Coronamaatregelen

Geplaatst op 17 maart 2020

Kabelnoord volgt de ontwikkelingen rondom Corona op de voet en we nemen maatregelen waar nodig. Dat kan van dag tot dag wijzigen, dus houdt de website in de gaten.

Continuïteit van diensten
Voor Nederland zijn jaren geleden al bedrijven aangewezen die activiteiten ondernemen welke zijn aangemerkt als vitaal voor de maatschappij. Daar vallen Internet en datadiensten, ICT/Telecom en Internettoegang en dataverkeer onder. Dat komt omdat  internet voor veel mensen en bedrijven vrijwel onmisbaar is geworden. Kabelnoord maakt deel uit van deze sectoren. De samenleving moet op de hoogte blijven van wat er speelt in het kader van het Coronavirus. Ons uitgangspunt is dus dat onze dienstverlening door moet blijven draaien.

Klantenservice
We zijn telefonisch bereikbaar, maar ook via onze onlinekanalen: via chat op de site, WhatsApp of Facebook Messenger.

Balie dicht
Uit voorzorg hebben we onze publieksbalie in Dokkum gesloten tot in elk geval 28 april 2020. Praktisch alle zaken kunnen op afstand worden gedaan via de telefoon of internet.

Bezoek van een monteur
U kunt ervan uitgaan dat een gepland monteursbezoek voor een nieuwe aansluiting of het verhelpen van een probleem, gewoon doorgaat. Juist met het oog op onze vitale functie in de maatschappij, is dat natuurlijk van belang. Onze monteurs zijn fit en gezond.
We hebben wel enkele spelregels opgesteld om het risico niet onnodig te vergroten.

Kabelnoord komt bij u langs als:

  • onze helpdesk u geen telefonische oplossing kan bieden
  • het verantwoord is voor onze monteur om bij u langs te komen
  • u ernstige verstoring ervaart op de zenders NPO1, NPO2, NPO3 of TV Fryslân
  • u niet kunt bellen via de vaste telefoonlijn
  • uw Internet of Wifi oplossing onvoldoende is om werkzaamheden thuis te kunnen uitvoeren
  • bij een nieuwe aansluiting de verbinding binnen afgemonteerd is. Is dat niet het geval, dan moeten we de mogelijkheden per geval beoordelen.

Kabelnoord komt tijdens de Coronamaatregelen niet bij u langs:

  • voor uitbreiding van uw Interne netwerk en Wifi-bereik.
  • voor advies over uw installatie.
  • als onze monteur het om gezondheidsredenen niet verantwoord vindt om bij u naar binnen te gaan. 

De monteurs nemen uiteraard wel de regels voor veilig werken in acht. Dat betekent geen handen schudden en afstand houden. Voor hun en uw veiligheid.

Toch liever geen bezoek? Meld dat dan even, liefst 24 uur van tevoren.