Ik krijg vage e-mail of spam van Kabelnoord, hoe zit dit?

Helaas komt het zo nu en dan voor dat er onder onze naam valse e-mails verzonden worden. 

Veel Kabelnoordklanten ontvangen dan een e-mail met bijvoorbeeld informatie zoals je hieronder leest. Deze info zou afkomstig zijn van de webmaster Knid van Kabelnoord. De indruk wordt gewekt dat je e-mailaccount beschermd moet worden tegen spamberichten. Door middel van het klikken op een linkje met een webadres, wordt gevraagd om onder andere het wachtwoord te geven. Doe dit niet want deze mail is bedoeld om je informatie te ontfutselen! De mail is afkomstig uit een onbetrouwbare bron, niet van Kabelnoord. Kabelnoord vraagt nooit per e-mail om accountgegevens. Bij twijfel: neem contact op met Kabelnoord! Klik hier voor meer informatie over veilig internetten.


Voorbeeldtekst valse e-mail: 

Uw e-mail account moet worden verbeterd, met onze nieuwe F-Secure ® HTK4S anti-virus/anti-spam 2013-versie tegen spam mail.

 Onze excuses voor het ongemak.

 Doet u dit niet binnen 72 uur zal onmiddellijk uw account uitgeschakeld uit onze database.

 HIERONDER Bevestig uw e-mail-identiteit.

 Gebruikersnaam: ........

wachtwoord: ...........

 Als we vinden het difficute toegang tot uw account uit onze database.

 * Houd er rekening mee dat uw wachtwoord wordt gecodeerd met 1024-bit RSA-sleutels voor extra beveiliging.

 

ps: het kan zijn dat je op deze pagina bent gekomen doordat je een nieuwsbrief van Kabelnoord ervaart als het ontvangen van spam. Je kunt je uitschrijven voor onze nieuwsbrief door op de uitschrijflink te klikken onderaan de desbetreffende e-mail.