Ik kan geen mail versturen op mijn vakantieadres, hoe kan dit?

Op vakantie of op een ander adres dan het thuisadres? Gebruik je de laptop en zijn er problemen met het versturen van e-mail, maar kun je wel e-mail ontvangen? Dan moet je de uitgaande mailserver aanpassen in de instellingen. De uitgaande mailserver van Kabelnoord werkt vanwege veiligheidsredenen niet op adressen waar men geen Kabelnoord internet heeft.

Om mail te kunnen versturen vanaf je laptop moet je deze op je vakantieadres omzetten naar de uitgaande mailserver van de internetprovider op het vakantieadres. 

Hoe dit moet is afhankelijk van het e-mailprogramma dat je gebruikt. In het geval van Windows Live mail is het als volgt:
Ga naar 'Extra > Accounts', selecteer je emailaccount en klikt op 'eigenschappen'. Daarna naar het tabblad 'servers'. In dit tabblad kun je de uitgaande mailserver wijzigen.

(Let op: Wanneer je weer thuis bent, moet je deze instelling weer terug te zetten naar “mail.knid.nl”)

Tip!
Raadpleeg je e-mail via de webmail van Kabelnoord. Log hiervoor in met de gebruikersnaam en het wachtwoord dat je hebt ontvangen bij je aanmelding bij Kabelnoord internet.