Algemeen

Overname en beëindigen abonnementen

Bij opzegging van een abonnement bij overlijden heeft Kabelnoord de volgende gegevens nodig:

  • naam van de overleden klant
  • adres waarop het abonnement was afgesloten
  • correspondentieadres van de nabestaande

Alleen schriftelijke opzeggingen of via de e-mail worden in behandeling genomen. Het adres is:
Kabelnoord
Postbus 30
9100 AA Dokkum

Langsbrengen kan bij ons kantoor aan de Pier Prinslaan 21 in Dokkum.
Voor opzegging via de e-mail: info@kabelnoord.nl.

Het is mogelijk om je contract te laten overnemen binnen het huishouden (echtscheiding / uit huis gaan kinderen). Een contract-overname kan alléén schriftelijk worden ingediend met ondertekening van beide partijen. Je dient de contract-overname te sturen naar:

Kabelnoord
Postbus 30
9100 AA Dokkum

Langsbrengen aan de klantenbalie kan ook op werkdagen tussen 8.00-17.00 uur. 


In de contract-overname moet vermeld worden:

  • Naam, adres en woonplaats van zowel oude als nieuw partij 
  • Geboortedatum nieuwe partij 
  • Betaalgegevens nieuwe partij
  • Akkoord met de Algemene Voorwaarden
  • T.b.v. evt. internet abonnement: aangeven of er een nieuw e-mailadres en wachtwoord gewenst is 
  • T.b.v. evt. telefonie abonnement aangeven of er een nieuw wachtwoord gewenst is (inzage belkosten www.ikbelmetkabelnoord.nl)

Kabelnoord hanteert bij alle abonnementen een opzegtermijn van 1 maand. Indien de opzegtermijn langer of korter is, zoals bij sommige acties, dan vermelden we dat bij de actievoorwaarden.

Het bankrekeningnummer van Kabelnoord is:

NL86INGB0006240616  t.n.v. NV Kabeltelevisie Noordoost-Friesland

 

Kabelnoord schrijft het abonnementsgeld van de lopende maand op of rond de 21ste van elke maand af van de bij ons bekende rekening. 

Veiligheid van uw gegevens

Bewaren van gegevens

Kabelnoord bewaart gegevens van klanten. Kabelnoord houdt zich daarbij te allen tijde aan de wet. Er worden NAW gegevens bewaard, maar bijvoorbeeld ook betaalgegevens en gegevens over telefoon- en mailverkeer. Kabelnoord doet dit uit oogpunt van correcte aflevering van producten, juiste  facturatie  en service. Zo heeft bijvoorbeeld de klant het recht om tot een jaar na dato zijn telefoonfactuur ter discussie te stellen. De klant kan zijn facturen nog tot een jaar terug zelf bekijken. Kabelnoord bewaart daarom de gegevens die de basis vormen voor de telefoonfactuur een jaar. Gegevens over betalingen moeten van de Belastingdienst 7 jaar worden bewaard.  

Kabelnoord gaat erg zorgvuldig om met klantgegevens. We zijn daarvoor gecertificeerd volgens de norm ISO-27001 die speciaal in het leven is geroepen voor het omgaan met vertrouwelijke gegevens.

Kabelnoord geeft geen opgeslagen gegevens van klanten aan anderen, behalve op bevel van de rechter-commissaris individuele gegevens van klanten, die onderwerp zijn van een strafrechtelijk onderzoek.