Telefonie

De meest gestelde vragen over Telefonie vindt je hieronder. Staat je vraag er niet tussen dan kun je deze altijd via het contactformulier aan ons stellen.

Tarieven & Belkosten

Hieronder staat een tabel met alle kosten voor het bellen via de satelliet.

Omschrijving

Internationale dialcode

tarief per 1 juni 2011 (€/min)

NLD -> INM HSD

870

€ 20,00

NLD -> INM HSD

871

€ 10,00

NLD -> INM HSD

872

€ 24,00

NLD -> INM HSD

873

€ 24,00

NLD -> INM HSD

874

€ 24,00

Inmarsat

878

€ 4,00

NLD -> INM A Maritime

8701

€ 8,00

NLD -> INM B Maritime

8703

€ 6,00

NLD -> INM Aero

8705

€ 10,00

NLD -> INM M Maritime

8706

€ 4,00

NLD -> INM A Maritime

8711

€ 10,00

NLD -> INM B Maritime

8713

€ 6,00

NLD -> INM Aero

8715

€ 10,00

NLD -> INM M Maritime

8716

€ 6,00

NLD -> INM A Maritime

8718

€ 10,00

NLD -> INM A Maritime

8721

€ 10,00

NLD -> INM B Maritime

8723

€ 6,00

NLD -> INM Aero

8725

€ 10,00

NLD -> INM M Maritime

8726

€ 6,00

NLD -> INM A Maritime

8728

€ 10,00

NLD -> INM A Maritime

8731

€ 10,00

NLD -> INM B Maritime

8733

€ 6,00

NLD -> INM Aero

8735

€ 10,00

NLD -> INM M Maritime

8736

€ 6,00

NLD -> INM A Maritime

8738

€ 10,00

NLD -> INM A Maritime

8741

€ 10,00

NLD -> INM B Maritime

8743

€ 6,00

NLD -> INM Aero

8745

€ 10,00

NLD -> INM M Maritime

8746

€ 6,00

NLD -> INM A Maritime

8748

€ 10,00

Sat Emsat

8810

€ 6,00

Sat Emsat

8811

€ 6,00

Sat Ellipso

8812

€ 6,00

Sat Ellipso

8813

€ 6,00

Iridium

8816

€ 8,00

Iridium

8817

€ 8,00

Sat Garuda

8818

€ 4,00

Sat Garuda

8819

€ 4,00

NLD -> INM SNAC

87030

€ 4,00

NLD -> INM SNAC

87031

€ 4,00

NLD -> INM SNAC

87032

€ 4,00

NLD -> INM SNAC

87033

€ 4,00

NLD -> INM SNAC

87034

€ 4,00

NLD -> INM SNAC

87035

€ 4,00

NLD -> INM SNAC

87036

€ 4,00

NLD -> INM SNAC

87037

€ 4,00

NLD -> INM B Land

87038

€ 4,00

NLD -> INM B HSD

87039

€ 10,00

NLD -> INM SNAC

87040

€ 4,00

NLD -> INM SNAC

87041

€ 4,00

NLD -> INM SNAC

87042

€ 4,00

NLD -> INM SNAC

87043

€ 4,00

NLD -> INM SNAC

87044

€ 4,00

NLD -> INM SNAC

87045

€ 4,00

NLD -> INM SNAC

87046

€ 4,00

NLD -> IRQ Mobiel

87049

€ 18,00

NLD -> INM HSD

87060

€ 10,00

NLD -> INM M Land

87068

€ 4,00

NLD -> INM Mini M

87076

€ 4,00

Inmarsat BGAN

87077

€ 2,00

Inmarsat BGAN HSD

87078

€ 10,00

NLD -> INM B Land

87138

€ 6,00

NLD -> INM B HSD

87139

€ 24,00

NLD -> INM HSD

87160

€ 24,00

NLD -> INM HSD

87168

€ 24,00

NLD -> INM Mini M

87176

€ 4,00

NLD -> INM B Land

87238

€ 6,00

NLD -> INM B HSD

87239

€ 24,00

NLD -> INM HSD

87260

€ 24,00

NLD -> INM HSD

87268

€ 24,00

NLD -> INM Mini M

87276

€ 4,00

NLD -> INM B Land

87338

€ 6,00

NLD -> INM B HSD

87339

€ 24,00

NLD -> INM HSD

87360

€ 24,00

NLD -> INM HSD

87368

€ 24,00

NLD -> INM Mini M

87376

€ 4,00

NLD -> INM B Land

87438

€ 6,00

NLD -> INM B HSD

87439

€ 24,00

NLD -> INM HSD

87460

€ 24,00

NLD -> INM HSD

87468

€ 24,00

NLD -> INM Mini M

87476

€ 4,00

Sat Global Netw

88234

€ 6,00

Sat Emsat

88188213

€ 6,00

Sat Ellipso

88188216

€ 6,00

In principe in de vierde week na het verstrijken van de maand.

Als je wilt weten welke gesprekken er precies gevoerd zijn en op welk tijdstip, kun je via internet de volgende gespreksgegevens opvragen:

  • Datum en starttijd gesprek
  • Tarieftype
  • Gespreksduur
  • Gebeld telefoonnummer
  •  De gesprekskosten zijn gesorteerd op type gesprek: lokaal, lokaal Kabelnoord naar Kabelnoord, nationaal, mobiel en 0900-nummers. Nadat je de eerste keer een factuur hebt ontvangen met gesprekskosten, kun je gebruik maken van deze dienst.

Als je ook internetabonnee bij Kabelnoord bent, ontvang je de factuur in de e-mailbox van je hoofdaccount. Wil je een factuur per post ontvangen, dan zullen wij hiervoor €1,50 administratiekosten in rekening brengen.

Alle beltarieven staan in het tarievenoverzicht. Hierin staan alle tarieven weergegeven voor bellen naar vaste nummers binnenland en vaste nummers buitenland.

Telefooninstellingen & Extra Opties

Nee, de nummers 112 en 0900-8844 kun je gewoon blijven bellen, ongeacht het niveau van de nummerblokkering.

Je kunt nummerblokkering instellen op zeven verschillende niveaus:

  1. 0900 + 0906 + 0909
  2. 0900 + 0906 + 0909 + internationaal
  3. 0900 + 0906 + 0909 + mobiel
  4. 0900 + 0906 + 0909 + internationaal + mobiel
  5. 0900 + 0906 + 0909 + internationaal + mobiel + nationaal
  6. 0900 + 0906 + 0909 + internationaal + mobiel + nationaal + lokaal
  7. 0900 + 0906 + 0909 + internationaal + mobiel + nationaal + lokaal + 0800

Om nummerherkenning te gebruiken, heb je een nummermelder of toestel met display nodig dat op FSK-signalering werkt. Het display van toestellen en nummermelders die werken op DTMF-signalering kan niet worden gebruikt op een Kabelnoord aansluiting. Met het DTMF-toestel kun je wel gewoon bellen. Weet je niet zeker of je een FSK -of een DTMF-toestel hebt? Raadpleeg dan de handleiding van je telefoontoestel of informeer bij de leverancier.

Overstappen

ISDN wordt in noordoost Friesland uitsluitend aangeboden door KPN. Wanneer het contract bij KPN is afgelopen kun je zonder afkoopsom overstappen op Telefonie van Kabelnoord. Je kunt op het aanmeldformulier aangeven wat je huidige provider is. Wij regelen bij KPN de overstap.

Nummerbehoud

KPN heeft geregistreerd welk nummer het hoofdnummer is. Alleen het hoofdnummer kan worden verhuisd. Je kunt dit niet zelf kiezen. Bij KPN kunt je navragen welk nummer het hoofdnummer is.

ISDN-aansluiting

Wanneer de installatie van Kabelnoord gerealiseerd is, duurt het nog enkele werkdagen voordat jouw nummer verhuisd is naar Kabelnoord. De monteur zal jouw KPN aansluiting werkend achterlaten, echter wanneer het nummer verhuisd is, zal deze niet meer werken. Het is dan slechts een kwestie van een stekkertje omwisselen en je kunt bellen en gebeld worden via de Kabelnoord aansluiting.

ISDN-apparatuur

Vanwege een andere technologie is het niet mogelijk om ISDN-apparatuur te laten werken op het netwerk van Kabelnoord. Hiervoor heb je een ander telefoontoestel nodig.

Dit bepaal je zelf. Op het aanmeldformulier kun je vermelden wat je wilt. Op hetzelfde formulier kun je ook aangeven of je een geheim nummer wilt.

Ja, voor de installatie moet je thuis zijn, er wordt een afspraak gemaakt.

Kabelnoord ondersteunt geen persoonsalarmering, dit omdat Kabelnoord niet 100% kan garanderen dat de telefoonverbinding werkt. Dat heeft onder anderen te maken met werkzaamheden. Ons advies is om bij de huidige provider te blijven.

Ja, je kunt naar alle vaste en mobiele toestellen bellen in binnen- en buitenland.

Kabelnoord ondersteunt geen faxapparatuur. Wanneer de fax niet werkt op onze telefoonverbinding kunnen wij hierin helaas niets betekenen.

Voor het instellen:
1. Neem de hoorn op en wacht op de kiestoon
2. Toets 1233
3. Volg de instructies op en leg de hoorn neer
4. De voicemailbox is ingesteld

Voor het aanzetten:
Bij geen gehoor/niet opnemen:
1. Neem de hoorn op en wacht op de kiestoon
2. Toets *61
3. Nadat je twee korte tonen hebt gehoord kun je de hoorn neerleggen
4. Wanneer je de voicemail uit wilt zetten toetst u #61

Bij in gesprek:
1. Neem de hoorn op en wacht op de kiestoon
2. Toets *67
3. Nadat je twee korte tonen hebt gehoord kun je de hoorn neerleggen
4. Wanneer je de voicemail uit wilt zetten toets dan #67

Wanneer je gebruik maakt van wisselgesprek, dan adviseren wij om voicemail aan te zetten bij geen gehoor/niet opnemen.

Dat kan door middel van nummerblokkering. Daarvoor biedt Kabelnoord verschillende mogelijkheden. Deze zijn onderverdeeld in niveaus. Let op: het blokkeren van niveau 1 is gratis, de overige niveaus kosten € 1,15 per maand.

  1. 0900 + 0906 + 0909
  2. 0900 + 0906 + 0909 + internationaal
  3. 0900 + 0906 + 0909 + mobiel
  4. 0900 + 0906 + 0909 + internationaal + mobiel
  5. 0900 + 0906 + 0909 + internationaal + mobiel + nationaal
  6. 0900 + 0906 + 0909 + internationaal + mobiel + nationaal + lokaal
  7. 0900 + 0906 + 0909 + internationaal + mobiel + nationaal + lokaal + 0800

Je kunt op het aanmeldformulier aangeven welke blokkade je wilt instellen.

Dit kun je inschakelen door middel van de volgende vier stappen:

Stap 1. Neem de hoorn op en wacht op de kiestoon.
Stap 2. Toets *21.
Stap 3. Toets na de onderbroken kiestoon het volledige nummer in waarnaar moet worden doorgeschakeld.
Stap 4. Nadat je twee korte tonen hebt gehoord kun je de hoorn neerleggen.


Wanneer je de doorschakeling wilt uitschakelen:
1. Neem de hoorn op en wacht op de kiestoon
2. Toets #21
3. Nadat je twee korte tonen hebt gehoord, kun je de hoorn neerleggen.

Dat is mogelijk. Je kunt dit aangeven op het online aanmeldformulier. Wil je een nieuw nummer en dit tegelijkertijd instellen als een geheim nummer? Dan kun je dit ook via het online wijzigingsformulier aangeven.

Ja, je kunt je huidige nummer behouden. Voor ISDN-klanten geldt dat ze alleen het hoofdnummer mee kunnen nemen.  Je kunt ook gratis kiezen voor een nieuw telefoonnummer.

Aanvragen, Wijzigen & Opzeggen

Als  je een of meer diensten wilt opzeggen kun je dat via het online afmeldformulier doen. Daarop verschijnen alle diensten en kun je per dienst aangeven of je deze wel of niet wilt opzeggen. 

Je kunt maximaal twee telefoonnummers aanvragen bij Kabelnoord. Voor het gebruik van een tweede telefoonnummer worden extra abonnementskosten in rekening gebracht.

Ja, dat kan. Naast het abonnement van Telefonie Kabelnoord behoud je in dit geval het faxabonnement van KPN.

Dat kan. Je kunt gebruik blijven maken van de infrastructuur zoals die bij je thuis ligt: je kunt dus ook in de slaapkamer telefoneren via de kabels die er reeds liggen. Voorwaarde is wel dat de infrastructuur correct is aangesloten. Kabelnoord levert na installatie een werkende telefoonlijn op op één telefoon in jouw huis.

Het aansluiten van overige toestellen op deze werkende lijn is de verantwoordelijkheid van de abonnee zelf. De monteur is bereid hier naar te kijken uit het oogpunt van service, maar dit is geen garantie dat de overige toestellen ook werkend wordt achtergelaten door de monteur. Ondersteuning vindt plaats op basis van het principe van best effort delivery.

Ja, dit is mogelijk. Je kunt dit doen via het online wijzigingsformulier op de website van Kabelnoord.

In de meeste gevallen kunt je het huidige toestel blijven gebruiken. Er zijn echter uitzonderingen. Bepaalde toestellen worden niet ondersteund door het netwerk van Kabelnoord. Deze staan hieronder weergegeven.

  • ISDN-apparatuur
  • Toestellen van het merk Startel
  • Faxapparatuur
  • PIN-apparatuur
  • Carrier Preselect toestellen
  • Huis- en/of alarminstallaties

Je moet een verhuizing schriftelijk aan ons door geven. Dit kan bijvoorbeeld door het verhuisformulier in te vullen.

Het abonnement kun je makkelijk via het online wijziginsformulier naar wens aanpassen. Dat geldt voor alle diensten van Kabelnoord. Zo kun je internetsnelheid, digitale televisie abonnement en telefonieopties wijzigen. 

Je kunt er in dit geval voor kiezen om alle drie diensten om te zetten in één pakket, genaamd het 3in1-pakket. Dit scheelt je enkele euro's per maand.

Je kunt Telefonie online aanvragen via onze website. Telefonisch kun je een formulier aanvragen bij Kabelnoord. Het telefoonnumer hiervoor is 0519-701 701.

Alleen KPN levert ISDN in Noordoost-Friesland naast Kabelnoord.

Je kunt er voor kiezen om de overstap door Kabelnoord te laten regelen. Wij nemen dan contact op met KPN. 

KPN heeft geregistreerd welk nummer het hoofdnummer is. Alleen het hoofdnummer kan worden meegenomen. Je kunt dit niet zelf kiezen. Bij KPN kun je navragen welk nummer het hoofdnummer is.

Ja, dit is mogelijk. Meer informatie hierover is te vinden in de handleiding telefonie.

De algemene voorwaarden van Kabelnoord Telefonie kun je terugvinden op de homepage in de onderste balk onder Voorwaarden.

Storingen & Werkzaamheden

Kabelnoord stuurt nummerinformatie altijd mee. Wanneer jouw telefoon deze gegevens niet laat zien, dan ligt dit waarschijnlijk aan het feit dat de telefoon (op dit moment) de manier van doorsturen niet aankan. Je kunt eerst proberen om je DECT-set een halve minuut van de stroom te halen. Soms werkt het namelijk na een reset wel weer. Mocht het na een reset nog niet werken, dan is de telefoon niet geschikt voor de manier van signalering van de kabel. KPN en de kabelbedrijven gebruiken verschillende manieren van signalering, waardoor het mogelijk is dat jouw telefoon wel nummerweergave had via de KPN en niet meer via Kabelnoord. De gebruikte telefoon zou geschikt moeten zijn voor FSK-signalering.

De Siemens Gigaset A-serie toestellen zijn FSK geschikt, maar blijken niet altijd de nummerherkenning weer te geven. Soms komt het nummer in beeld, om vervolgens weer te verdwijnen. Kabelnoord vermoedt dat de oorzaak ligt in de combinatie van het toestel met het Docsis-modem dat wordt gebruikt.  

Waarschijnlijk krijg je op dat moment een tweede gesprek binnen. Dit heet dubbelgesprek en staat standaard aan op het telefonieproduct van Kabelnoord. Hoe je een tweede gesprek op kunt nemen staat beschreven in de handleiding van de telefoon.

Wanneer je dubbelgesprek permanent uit wilt zetten doe je het volgende:

  1. Neem de hoorn op en wacht op de kiestoon
  2. Toets #42
  3. Je hoort nu twee korte tonen

'Tweede' bellers krijgen nu een 'in-gesprekstoon'. Je kunt deze blokkade weer opheffen door *42 te kiezen.

Deze lampjes geven aan of het nummer reeds is overgenomen door Kabelnoord. Wanneer ze beiden om en om knipperen, geeft dit aan dat het nummer nog niet door ons is overgenomen.

Dit betekent dat je nummer actief is bij Kabelnoord. Je kunt nu bellen via Kabelnoord.

Dit klopt. Zodra je de hoorn van de telefoon opneemt gaat dit lampje knipperen. Dit betekent dat er dataverkeer over de lijn is. Zodra je de hoorn weer neerlegt, gaat het lampje continu branden.

Sommige draagbare (DECT-) toestellen sluiten de lijn niet wanneer het gesprek wordt beëindigd door de andere partij. Hierdoor lijk je nog steeds in gesprek te zijn. Wanneer je gebruik maakt van het rode hoorntje op de telefoon, sluit je zelf de lijn af.

Ook komt het voor dat dat deze DECT-toestellen een reset nodig hebben. Dit doe je door het basisstation een halve minuut van de stroom te halen. Zodra je het station weer aansluit zou de aansluiting weer correct moeten werken.